سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع ۱۰۰۰ قلم لوازم ضروری زندگی میان مددجویان مناطق محروم بوشهر

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۱۰۰۰ هزار قلم لوازم ضروری زندگی میان مددجویان تحت حمایت در مناطق محروم و کم برخوردار توزیع شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد لطفی، مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با تأکید بر اینکه مددجویان مناطق محروم و مرزی در اولویت خدمت‌رسانی این نهاد هستند بیان کرد: از ابتدای امسال با توجه به نیازسنجی انجام‌شده از وضعیت زندگی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد ساکن در مناطق برخوردار و محروم و مرزی استان، بیش از ۱۰۰۰ هزار قلم لوازم ضروری زندگی به ارزش ۶۰۰ میلیون تومان تهیه و توزیع شده است.

او افزود: این اقلام شامل بخاری گازی، منبع آب، آبگرمکن، یخچال، کولر گازی، پنکه، اجاق گاز و فرش بوده است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر  یادآور شد: بخشی از اعتبارات هزینه شده این اقلام ضروری از اعتبارات دولت و بخشی نیز از محل کمک‌های مردمی و مساعدت‌های نوعدوستانه هم استانی‌های عزیز تامین شده است.

لطفی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار خانوار مددجوی استان در مناطق محروم و مرزی سکونت دارند گفت: این تعداد مددجو ۳۷ درصد از کل جمعیت مددجویی استان را تشکیل می‌دهند که در طول سال از خدمات خوبی بهره مند می‌شوند.

او تصریح کرد: سرانه خدمات ارائه شده به مناطق محروم و مرزی استان ۲۰ درصد بیشتر از سایر مناطق می‌باشد و  با تلاش همکاران در سطح استان خدمات بسیار خوبی به مددجویان معزز مناطق عادی ومحروم ارائه شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر مددجویان مناطق محروم و مرزی استان را به چهار دسته ضریب ۶، ۷، ۸، و ۹ تقسیم کرد و عنوان کرد: ضریب ۹ که بدترین وضعیت فقر برای مددجویان است در استان ما وجود ندارد.

لطفی اشتغال را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد در سال جدید برای مددجویان مناطق محروم و مرزی عنوان کرد و گفت:مددجویانی که شرایط اشتغال را داشته باشند استعداد سنجی و آموزش داده می‌شوند و سپس از طریق اعطای تسهیلات اشتغال به مددجویان نیازمند، زمینه توانمندسازی و خودکفایی آنان فراهم می‌شود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.