مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: کمیته امداد استان بوشهر با آموزش مهارتی فنی و حرفه‌ای به ۳۵۰۰ مددجوی تحت حمایت توانست ۱۰۰ درصد برنامه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خود را برای امسال را محقق کند.

۳۵۰۰ نفر مددجوی کمیته امداد مهارت‌های فنی و حرفه‌ای فرا گرفتندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد لطفی، مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر،بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۳ هزار ۵۰۰ نفر مددجوی تحت حمایت مهارت‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند که این دوره‌ها به صورت رایگان و با بهره گیری از ظرفیت و امکانات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح استان انجام شد.

او در ادامه از تحقق ۱۰۰ درصدی ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان تحت حمایت امسال خبر داد و افزود: مددجویان پس از این دوره‌های آموزشی بخشی از آن‌ها به مراکز صنعتی جهت اشتغال معرفی می‌شوند و بخشی دیگر با دریافت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال خودشان به کار آفرینی روی می‌آورند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر آموزش فنی و حرفه‌ای را گامی مهم برای اشتغال و خودکفایی مددجویان عنوان کرد و گفت: یکی از دلایل پایداری طرح‌های اشتغال کمیته امداد ارائه آموزش‌های موردنیاز قبل، حین و بعد از اجرای طرح اشتغال است.

لطفی تصریح کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سه سطح مقدماتی، پایدار سازی و مهارتی با هدف ترویج و توسعه فرهنگ کار و تلاش، پایدار سازی و توسعه اشتغال و کسب مهارت‌های فنی و ایجاد فرصت شغلی برای مددجویان ارائه شده است.

او عنوان کرد: در این نوع آموزش‌ها مهارت‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز بازار کار برای مددجویان با رویکرد اشتغال پایدار داده شده است که منجر به گواهی معتبر توسط سازمان فنی و حرفه‌ای شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر اشتغالزایی برای مددجویان تحت حمایت را بهترین راه توانمندسازی آن‌ها عنوان کرد و گفت: در این رابطه از هرگونه اقدام لازم تا تحقق این مهم استفاده می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.