سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکارچی بی رحم در شهرستان تفت دستگیر شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تفت گفت: شکارچی بی رحم که اقدام به شکار یک رأس میش وحشی آبستن (دوقلو) کرده بود دستگیر شد.

حسین عباسیان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تفت در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: طی عملیاتی خاص، شکارچی غیرمجاز در پناهگاه حیات وحش شیرکوه که اقدام به شکار یک رأس میش وحشی آبستن (دو قلو) با سلاح گلوله زنی نموده بود با کمک همیاران محلی و نیرو‌های انتظامی بخش نیر دستگیر شد.

او ادامه داد: با توجه به در پیش بودن فصل زاد و ولد این گونه، در صورت عدم شکار این میش وحشی، تا چند ماه آینده (فصل بهار) شاهد تولد دو بره میش بودیم که متاسفانه با این اقدام ناجوانمردانه و بی رحم این مهم محقق نشد.

عباسیان تصریح کرد: از این شکارچی تعداد یک قبضه سلاح گلوله زنی، لاشه یک رأس میش وحشی آبستن که پس از کالبد گشایی تعداد دو جنین در داخل شکم آن بود، تعدادی فشنگ و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.

عباسیان اضافه کرد: پرونده متخلف برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی بخش نیر شده است.

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر رأس میش وحشی معادل ۷۵۰ میلیون ریال تعیین شده و همچنین بر اساس تبصره ۱ توضیحات ضمیمه مصوبه فوق الذکر بهای هر عدد نوزاد پستانداران وحشی که به هنگام شکار در رحم مادر باشد معادل بهای پستاندار مربوطه تعیین می‌شود.

انتای پیام/ غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.