سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری نخستین جلسه راهبری ستاد مرکزی اربعین ۹۹

نخستین جلسه شورای راهبری اربعین حسینی سال ۹۹ برای بررسی آسیب‌های اربعین گذشته و ارائه راهکار‌های جدید در سالن همایش وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمد صادق براتی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی گفت: در این جلسه آسیب شناسی اربعین سال گذشته صورت گرفت. 
 
اومشکل خروج اقلام غذایی مواکب خراسان رضوی از مرز‌ها را از مشکلات حوزه اربعین برشمرد و ادامه داد: به دلیل اینکه سهمیه موکب‌های خراسان رضوی از ۵۸ موکب به ۸۷ موکب افزایش یافت، تعدد کامیون‌های حامل مواد غذایی موجب معطلی چندین ساعته کامیون‌ها پشت مرز شد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی گفت:با هماهنگی صورت گرفته و به همت جهاد دانشگاهی استان پژوهشی میدانی در ۴مرز کشور انجام شد که در این پژوهش شاخص‌های مختلفی مورد بررسی و پژوهش قرار گرفت و نتایج مطلوبی به دست آمده است.

براتی به یکی از نتایج این تحقیق اشاره کرد و افزود: بیشتر زائران اربعین ۹۸ زیارت اولی بودند و مهمترین مشکلات زائران مسائل بهداشتی، حمل و نقل و گرانی سفر بوده است.

او ادامه داد: با توجه به استقبال ستاد مرکزی اربعین از این پژوهش، مقرر شد نتایج این پژوهش‌ها برای ستاد مرکزی ارسال شود تا در برنامه ریزی برای اربعین سال آینده از آن بهره برداری شود.
 

پس از اربعین در عراق، یک اربعین هم به سمت مشهد مقدس وجود دارد

 
 حسین ذوالفقاری معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین هم در این جلسه گفت: یکی از موضوعات مهم در برگزاری مراسم اربعین حسینی پوشش و بهره مندی از ظرفیت‌های همه گروه‌های مردمی ،جهادی و قرارگاه‌های مردمی فعال در این حوزه است.

او ادامه داد:معتقدیم که باید از همه ظرفیت‌های داخل و خارج از کشور درمراسم اربعین استفاده شود تا موازی کاری و احتمالا خنثی کردن کار‌های دیگران اتفاق نیافتد.

معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین درخصوص دلیل انتخاب خراسان رضوی به عنوان استان هدف در این ستاد گفت: خراسان رضوی به سبب وجود مضجع شریف امام رضا (ع) استانی ویژه بوده و مدخل ورودی زائران افغان و پاکستانی است.

ذوالفقاری افزود: پس از اربعین در عراق، یک اربعین هم به سمت مشهد مقدس وجود دارد، یعنی در مشهد باید هم به زائران اربعین که به کشور خود برمی گردند خدمات داده شود و هم به زائرانی که برای دهه پایانی صفر به این شهر مقدس مشرف می‌شوند، بنابراین به درخواست استاندار خراسان رضوی و با پیگیری معاونت زیارت این استان تصمیم گرفتیم این استان هم به همراه استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه استان هدف ستاد باشد تا نگاه ویژه تری به آن شود و از اعتبارات و خدمات ملی استفاده نمایند.
 
انتهای پیام //ف.ک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.