سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جهاد فرهنگی نسبت به جهاد نظامی دارای اهمیت بیشتری است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: جهاد فرهنگی نسبت به جهاد نظامی دارای اهمیت بیشتری است و جهاد‌های نظامی، اقتصادی و سیاسی در پرتو جهاد فرهنگی تحقق پیدا می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: نمایشگاه کتاب در صورتی که وسیله‌ای برای روشنگری و هدایت گری جامعه باشد، جهاد در راه خدا است و جهاد فرهنگی نسبت به جهاد نظامی دارای اهمیت بیشتری است.

او افزود: ۳ نمونه جهاد اصغر، اکبر و کبیر وجود دارد و جهاد نظامی که دارای سر و صدای زیادی است، از جمله جهاد‌های اصغر است.

آیت الله حیدری بیان داشت: جهاد کبیر را جهادی همه جانبه است که سیاست، اقتصاد و فرهنگ را دربرمی گیرد و برعکسِ جهاد نظامی سر و صدایی ندارد و جهاد‌های نظامی، اقتصادی و سیاسی در پرتو جهاد فرهنگی تحقق پیدا می‌کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: برپایی نمایشگاه‌های کتاب را ضروری است و همه باید در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه تلاش کنند چرا که ارائه کتاب‌هایی که سطح دانش علمی، سیاسی و مذهبی افراد را افزایش می‌دهد.

این مقام مسئول ادامه داد: نمایشگاه کتاب در صورتی که وسیله‌ای برای روشنگری و هدایت گری جامعه باشد، جهاد فی سبیل الله است.

او در پایان گفت: کتاب می‌تواند سبب ارتقاء سطح دانش افراد جامعه و به دنبال آن رشد و بالندگی کشور شود و کتاب دشمن جهل و نادانی است و روح آدمی را آرامش می‌دهد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.