سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گسترش بیماری سارس در چین/ تایید جان باختن سه تن

چین در روز‌های اخیر بیش از ۲۰۰ مورد ابتلای جدید به بیماری سارس را ثبت کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز‏، چین در روز‌های اخیر بیش از ۲۰۰ مورد ابتلای جدید به بیماری سارس را ثبت کرده است.

بر این اساس، این بیماری قبل از آنکه در مناطق دیگر چین از جمله آن سوی مرزی‌های این کشور گسترش یابد، در شهر "ووهان" شناسایی شده بود و مقامات بهداشتی را به تقویت هوشیاری برای کنترل احتمال شیوع این بیماری همه گیر وادار کرد.

براساس یک بیانیه رسمی، تاکنون ‏‏‌سه نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند. مقامات چین روز دوشنبه دو مورد انتقال این بیماری همه گیر بین انسان‌ها را در استان گوانگ دونگ چین تایید کردند.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین اتخاذ اقداماتی را برای کاهش شیوع بیماری سارس وعده داد. بیماری سارس بین سال‌های ۲۰۰۲ - ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا کرده بود.

تلویزیون دولتی چین به نقل از رئیس جمهور این کشور اعلام کرد: زندگی و سلامت مردم باید اولویت اول باشد و بیماری همه گیر باید با عزم راسخ مهار شود.

براساس گزارش تلویزیون دولتی چین‏، شمار موارد ابتلا به این بیماری که دوشنبه (۳۰ دیماه) توسط مقامات بهداشت این کشور تایید شده، به ۲۲۲ نفر رسید. اکثر مبتلایان به این بیماری اهل ووهان‏ (مرکز چین) هستند. این بیماری همه گیر در دیگر شهر‌های بزرگ چین از جمله پکن (۵ مورد) و شانگ‌های (یک مورد) و استان‌های سین کیانگ و گوانگ دونگ گسترش یافته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.