اعتبار 500 میلیون دلاری بانک جهانی برای مقابله با بیماری‌های همه‌گیر

صندوق 500 میلیون دلاری بانک جهانی اولین منبع تأمین مالی بین‌المللی برای مبارزه با بیماری‌های همه‌گیر و مرگبار در کشورهای فقیر است.

اعتبار 500 میلیون دلاری بانک جهانی برای مقابله با بیماری‌های همه‌گیربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین؛ بانک جهانی امروز (شنبه 1 خرداد) از راه‌اندازی یک صندوق مبارزه با بیماری‌های مرگبار همه‌گیر با اعتبار 500 میلیون دلار خبر داد.

این صندوق بیمه اولین منبع تأمین مالی بین‌المللی برای مبارزه با بیماری‌های همه‌گیر و مرگبار در کشورهای فقیر است. در صورت شیوع بیماری‌های همه‌گیر، این صندوق به سرعت بودجه موردنیاز مقابله با بحران را در کشورهای فقیر فراهم می‌کند. از سوی دیگر، این صندوق به سازمان‌ها و نهادهایی که به پژوهش درباره بیماری‌های مرگبار می‌پردازند، از نظر مالی کمک می‌کند.

شیوع بیماری ابولا در سال 2014، کشورهای فقیر را بیش از دیگر مناطق تحت تأثیر قرار داد. این در حالی بود که نهاد یا صندوق ویژه‌ای برای مقابله با این بیماری وجود نداشت و روند آهسته مبارزه با این بیماری، صدمات و تلفات جبران‌ناپذیری برای کشورهای فقیر به همراه داشت.

"جیم یونگ کیم،" رئیس بانک جهانی درباره راه‌اندازی این صندوق گفت: بحران اخیر ابولا در آفریقا یک تراژدی و زنگ خطر برای جهانیان بود. ما می‌توانیم سرعت توفان و یا بزرگی یک زلزله را با راهکارهای از پیش تعیین‌شده کنترل کنیم. صندوق تسهیلات و تأمین مالی بیماری‌های همه‌گیر با اعتبار 500 میلیون دلار، پارامتری محرک برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های همه‌گیر در کشورهای فقیر است.

به گفته مقامات این صندوق، ژاپن با اختصاص 50 میلیون دلار نخستین سپرده‌گذار این صندوق بیمه است و انتظار می‌رود با برگزاری گروه هفت به تعداد سپرده‌گذاران این صندوق افزوده شود.

بر این اساس، صندوق تسهیلات و تأمین مالی بیماری‌های همه‌گیر با همکاری سازمان جهانی بهداشت و شرکت‌های بیمه مرکزی سوئیس و آلمان راه‌اندازی می‌شود و نوع بیماری و میزان بودجه موردنظر برای مقابله با آن به‌وسیله این نهادها تعیین می‌شود. بودجه این صندوق برای مقابله با بیماری‌هایی همچون سارس، مرس، ابولا، زیکا و ماربورگ محدود می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار