سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به مناسبت دهه فجر صورت می‌گیرد؛

برگزاری ۸۱۵ برنامه فرهنگی ـ ورزش در کرمان

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از برگزاری ۸۱۵ برنامه فرهنگی ـ ورزشی با تلاش مجموعه ورزش و جوانان به مناسبت ایام الله دهه فجر در سراسر این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در پنجمین کارگروه ورزش و جوانان ستاد دهه فجر استان کرمان که با حضور انجم شعاع رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، اعضای کارگروه، رؤسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها، هیئت‌های ورزشی و سازمان‌های مردم نهاد استان کرمان در محل سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان برگزار شد، به برنامه ریزی ۸۱۵ برنامه در مجموعه ورزش و جوانان این استان طی ایام الله دهه‌ی مبارک فجر امسال اشاره کرد و گفت: برنامه‌های دهه فجر با حضور گسترده‌ی جامعه ورزش و جوانان در گلزار شهدا به منظور تجدید میثاق و گرامیداشت یاد سپهبد شهید "حاج قاسم سلیمانی" آغاز می‌شود و بدین ترتیب فجر ۴۱ را با حضور گسترده مجموعه با قدرت و قوت در استان کرمان برگزار می‌کنیم.

 

رئیس کارگروه ورزش و جوانان استان کرمان افزود: این برنامه ۲۴ بهمن ماه با حضور پرشور جامعه ورزش و جوانان کرمان به صورت زنده از تلویزیون پخش می‌شود.

پاریزی تصریح کرد: جشنواره کارکنان دولت نیز دوم بهمن ماه به صورت باشکوه، ویژه و گسترده با حضور کارکنان ارگان‌ها و نهاد‌ها و دستگاه‌های کرمان در سالن فجر برگزار می‌شود.

او از هیئت‌های ورزشی متناسب با رشته‌های این جشنواره خواست: کمک کنند تا این جشنواره به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

پاریزی ابراز امیدواری کرد: شاهد حضور گسترده کارکنان دولت در این جشنواره باشیم.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش به سامانه سیما اشاره کرد و افزود: سیستم یکپارچه مدیریت آمار هیئت‌ها (سامانه سیما)، نشانه جایگاه و وضعیت ورزش استان در سطح وزارت خانه است لذا باید به روز رسانی آمار و اطلاعات هیئت‌های ورزشی در این سامانه در دستور کار قرار گیرد.

پاریزی در خصوص کمیسیون ماده پنج و مجوز‌های قانونی که در بحث باشگاه‌ها صادر می‌شود، تصریح کرد: هیئت‌های ورزشی تکلیف نظارت بر باشگاه‌های تحت پوشش خود را برای دریافت مجوز‌های قانونی دارند و باشگاه‌ها باید امورات خود را با نظارت و هماهنگی واحد امور باشگاه‌های اداره کل ورزش و جوانان  پیگیری کنند تا سلامت کار حفظ شود.

 

او با اشاره به اینکه صدور موافقت نامه‌های اصولی محدودیتی نداشته است، بیان داشت: متأسفانه با توجه به اینکه در برخی نقاط سوء استفاده‌هایی می‌شود، محدودیت‌هایی برای واگذاری‌های موافقیت نامه اصولی قرار داده شده که این محدودیت‌ها نباید مانعی برای روند کار ایجاد کند، بلکه برای حفظ ظرفیت قانونی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: زمین‌های واگذار شده اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان که پیرو موافقت نامه اصولی اخذ شده یا باید در مدت کوتاهی با حفظ کاربری ساخته و یا برگردانده شود.

 

او در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شرایط مطلوبی در بخش حقوقی نداریم، افزود: املاک شهرستان‌ها باید تعیین تکلیف شوند و به صورت تخصصی مسائل رصد و پیگیری می‌شود.

پاریزی تصریح کرد: تا پایان سال، وضعیت املاک ورزش و جوانان در شهرستان تعیین تکلیف می‌شوند و در قبال روند آن مسئولیت داریم که باید در نهایت دقت بررسی و پیگیری شود.

او با تأکید بر اینکه هیئت‌های ورزشی استان کرمان باید در مسائل مالی دقت داشته باشند، بیان داشت: جلساتی با هیئت‌ها و خزانه دار‌ها در استان در دستور کار داریم تا مسائل مالی شفاف و واضح و پرداخت‌ها در رعایت چارچوب قانونی باشند که این امر خط قرمز اداره کل است.


پاریزی افزود: ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها باید در این زمینه نظارت کافی بر هیئت‌های ورزشی داشته باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: ما مکانی را در واگذاری ماده ۸۸ نمی‌توانیم نگهداریم که استفاده شود و در واگذاری تعیین تکلیف نشود.

پاریزی بیان داشت: قطعاً بازرسی به این مسئله ورود می‌کند و درآمد‌های حاصل از آن باید به خزانه دولت واریز شود.

او از واگذاری اماکن ورزشی دولتی کرمان به بخش خصوصی خبر داد و افزود: اماکن ورزشی را با مجوز قانونی و طرح تشریفات به هیئت‌های مربوطه واگذار می‌کنیم، بدین ترتیب، ۱۰۰ درصد اماکن ورزش و جوانان استان کرمان از این راه به بخش خصوصی و هیئت‌های ورزشی واگذار می‌شود.

انتهای پیام/ب

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.