سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز پویش ملی مبارزه با سرطان در شهرستان بابلسر

مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان بابلسر از آغاز پویش ملی مبارزه با سرطان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محسن نبی زاده مدیریت شبکه بهداشت و درمان بابلسر، گفت: پویش ملی مبارزه با سرطان با شعار سرطان قابل پیشگیری و درمان است، با خود مراقبتی و امید از اول تا هفتم بهمن ماه در این شهرستان اجرا می‌شود.

او اهداف برگزاری این پویش را کاهش بروز و مرگ و میر ناشی از سرطان و بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان دانست و افزود: تغییر نگرش مردم در مورد بیماری سرطان و همچنین اصلاح باور‌های نادرست مردم در خصوص سرطان از جمله درمان ناپذیر بودن آن از اهداف اختصاصی پویش است.

محسن نبی زاده گفت: بیماری سرطان یکی از اولویت‌های نظام سلامت در ایران بوده که کنترل آن نیازمند برنامه ریزی مسئولان و جلب مشارکت مردم از جمله سازمان‌های مردم نهاد و خیریه است.

او افزود:در حال حاضر به طور کلی متوسط میزان بقای ۱۰ ساله برای سرطان دو برابر ۳۰ سال گذشته شده که مهمترین دلیل بهبود در بقای بیماران علاوه بر کشف درمان‌های موثر، افزایش آگاهی مردم و بکارگیری برنامه‌های غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان در نظام سلامت است.

مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان بابلسر گفت:دست کم نیمی از سرطان‌ها با درمان مناسب و به موقع علاج خواهند شد.

او در ادامه به رویکرد‌های پویش ملی مبارزه با سرطان اشاره کرد و گفت: افزایش آگاهی عمومی به عنوان موضوع اصلی اقدامات هفته مذکور، برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.