سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت حمایت از فعالیت‌های کمیته امداد

امروز حمایت از کمیته امدادحمایت و دفاع از امنیت ملی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،صفری مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در نشست جمعی از مدیران مراکز نیکوکاری شهرستان تبریز با تشریح ابعاد مختلف جنگ اقتصادی گفت: جامعه امروز ما بیش از هر زمان دیگر به بصیرت نیاز دارد و باید تمامی آحاد جامعه را با وضعیت روز کشور و جایگاه آن در منطقه و دنیا آشنا کرد تا بتوانند در این فضای نابرابر اقتصادی، فرهنگی و سیاسی، نقش و کارکرد‌های خود را برای گذر از این بحران و پیچ تاریخی ایفا کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با اشاره به طراحی‌های مختلف دشمن در تاثیرگذاری بر طبقات مختلف افزود: امروز نظام استکبار جهانی برای تحمیل اراده خود به کشور از طریق جنگ نرم و جنگ اقتصادی اقدام می‌کند و و از تصرف بر خاک بر تصرف به فکر و ذهن تغییر جهت داده است.

او به راهبرد‌های متعدد دشمن در مرحله میان مدت و جنگ شناختی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت و افزود: تلاش برای اعتبار زدایی و از بین بردن مرکزیت فکری و رسانه‌ای انقلاب، استفاده گسترده از اخبار جعلی، تخریب چهره نظام و مسئولین، بحران سازی، اهریمن سازی و تحریک احساسات مردم از جمله راهبرد‌های متعدد آن‌ها در این مرحله است.

صفری در بخش دیگر سخنان خود به تقابل رسانه‌ای نابرابر دشمن پرداخت و گفت: جنگ امروز جنگی اقتصادی، روانی و رسانه‌ای یا همان جنگ هیبریدی است.

او با بیان اینکه بسیاری از مشکلات ما در تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی و تغییر الگوی زندگی به سبک‌های غربی است افزود: اگر مساجد کارکرد و ماهیت اجتماعی خود را حفظ و تقویت کنند در مناطق و محلات بسیاری از مشکلات مردم به دست خود مردم حل خواهد شد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با تقدیر از تعامل و همکاری مناسب کمیته امداد در خدمت به مردم که زمینه ساز تولیدات خوب در رسانه شده است افزود: فعالیت در حوزه‌هایی که بصورت مستقیم به مردم خدمت و به رفع مشکل محرومان کمک می‌کنند، فرصتی است که باید قدر آن را دانست و به آن افتخار کرد.

کلامی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی هم با قدردانی از زحمات مراکز نیکوکاری و خدمات صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در مقابله و مبارزه با فقر گفت: فضای فعلی اقتصادی ایران در عرصه جهانی به رهبری آمریکا با ایران، مبارزه اقتصادی است و هدف از آن تحت فشار قرار دادن معیشت مردم علی الخصوص خانواده‌های آسیب پذیر است.

کلامی با بیان نقش و کارکرد مراکز نیکوکاری در استان به عنوان بازوان کمیته امداد در فقر زدایی افزود: این مراکز در سیاست‌گذاری و مدیریت فقر همچنین فعالیت‌های تخصصی در حوزه مسکن، اشتغال و درمان توانسته اند منشاء خدمات شایسته‌ای در استان باشند.

او از مراکز نیکوکاری به عنوان اصلی‌ترین مراکز میدان‌جنگ اقتصادی و اصلی‌ترین عناصر جنگ اقتصادی نامبرد که در مبارزه با فقر و ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری به عنوان سربازان میدانی نقش آفرینی می‌کنند.

او با بیان اینکه کمیته امداد و مراکز نیکوکاری برای تداوم فعالیت‌های خود نیازمند تشویق خیرین و حامیان و فرهنگ سازی و تبیین فضا هستند افزود: کارکرد خیریه‌ها، مراکز حمایتی، مراکز نیکوکاری و محسنین کمک به کلیت جامعه، نشاط شهر، عمران، آبادانی و فرهنگ شهر است و باید ابعاد مختلف کارکرد خیرین امداد توسط رسانه‌ها در جامعه تبیین شود.

در ادامه این نشست برخی مدیران مراکز نیکوکاری با بیان اقدامات و فعالیت‌های خود، از مسئولان رسانه ملی خواستند در فرهنگ سازی برای ایجاد مراکزی پویا، این نهاد‌های انقلابی را یاری کنند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.