سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح "مدیریت مورد" در تمام مقاطع تحصیلی فارس

طرح مدیریت مورد با هدف توجه ویژه به دانش آموزان در معرض خطر و پرخطر در تمام مقاطع تحصیلی و برای دانش آموزانی که در معرض آسیب و نیازمند مددکاری و مشاوره‌ای فوری هستند، اجرایی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، لیلا نورافشان رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش‌وپرورش فارس گفت: این طرح شامل مجموعه‌ای از خدمات و اقدامات مختلف در راستای مداخلات به‌موقع برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان است.

او افزود: مدیریت مورد از جمله طرح‌های وزارتی است که بر اساس تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین اداره کل آموزش‌وپرورش استان، ستاد مبارزه با مواد مخدر استان و استانداری در فارس اجرا می‌شود.

نورافشان ادامه داد: مدیریت مورد مجموعه‌ای از خدمات اجتماعی است که به مراجعین برای دستیابی و استفاده از منابع موردنیاز برای درمان و ادامه درمان (بهبودی) کمک می‌کند، همچنین در مدیریت موردسنجش، برنامه‌ریزی، ارجاع، پایش و حمایت یابی انجام می‌گیرد و باید کلیه این عملکرد‌ها متناسب با نیاز‌های خاص مراجع (دانش آموزان) تنظیم شوند.

او عنوان کرد: مدیریت مورد به‌عنوان یک رویکرد هماهنگ‌کننده برای پاسخ به نیاز‌های سلامت، مصرف مواد، سلامت روان، خدمات اجتماعی، ارتباط مراجع با خدمات مناسب و تعیین نیاز‌های خاص آن‌ها به‌منظور رسیدن به هدف‌هایشان تعریف می‌شود.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش‌وپرورش فارس یادآور شد: خدمات مدیریت مورد دارای اصول مشخصی از قبیل مراجع‌محوری و متناسب با نیاز‌های هر مراجع، رویکردی عمل‌گرا؛ انعطاف‌پذیر، حساس به شرایط فرهنگی، اجتماع‌محور و همراه با حمایت یابی است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.