سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در شهرستان بوشهر آغاز شد

کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: طرح ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال علیه ویروس فلج اطفال در شهر‌هایی که اتباع خارجه و عشایر در آن‌ها رفت و آمد دارند در شهرستان بوشهر آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر زهره زمانیان,کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت شهرستان بوشهر بیان کرد: بیماری فلج اطفال از جمله بیماری‌هایی است که بیشتر افراد مصون نشده را مبتلا کرده و عوارض این بیماری می‌تواند فلج اندام‌ها و حتی مرگ در کودکان باشد.

او افزود: در راستای اجرای برنامه نظام مراقبت بیماری فلج اطفال و با توجه به هم‌جواری کشورمان با دو کشور بومی پاکستان، افغانستان و تردد‌های بسیار بین‌المللی که باعث خطر بازگشت دوباره این بیماری به کشور می‌شود طرح ماپینگ آپ مانند سال‌های گذشته برای کودکان زیر ۵ سال ساکن مناطق پرخطر و زندان‌ها، که در اردوگاه‌ها و یا خارج از اردوگاه‌ها اقامت دارند اجرا می‌شود.

کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت شهرستان بوشهر تصریح کرد: این طرح در دو مرحله انجام می‌شود که مرحله اول آن‌که از تاریخ ۲۸ دی‌ تا ۱ بهمن‌ به مدت ۴ روز در شهرستان بوشهر آغاز می‌شود.

دکتر زمانیان افزود: در مرحله اول مراقبین سلامت با حضور در منطقه اسکان  اتباع افغانی و عشایر اقدام به واکسینه کردن کودکان زیر ۵ سال از طریق قطره فلج اطفال کرده که در این مرحله تعداد ۱۳۳۰ کودک زیر ۵ سال قطره فلج اطفال دریافت می‌کنند.

او عنوان کرد: این طرح شامل دو نوبت ایمن‌سازی خانه به خانه با واکسن پولیو خوراکی (قطره فلج اطفال) به فاصله ۴ تا ۶ هفته در نقاط پرخطر بوده که در در آن به همه کودکان گروه هدف زیر ۵ سال بدون توجیه سابقه ایمن‌سازی قبلی آن‌ها دوباره واکسن خوراکی خورانده می‌شود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.