سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج،میزبان کارگروه‌های مدیریت جامع کیفیت منابع آب منطقه دو کشور

نشست کارگروه‌های مدیریت جامع کیفیت منابع آب منطقه دو کشور با حضور مدیرکل دفتر نظام‌های بهره‌برداری و حفاظت آب و آبفای وزارت نیرو در سنندج برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، نشست کارگروه‌های مدیریت جامع کیفیت منابع آب منطقه دو کشور امروز یکشنبه با حضور مسوولان آب منطقه‌ای استان‌های کردستان، اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان و زنجان درسالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سنندج برگزارشد.

شاهپور رجایی مدیرکل دفتر نظام‌های بهره‌برداری و حفاظت آب و آبفای وزارت نیرو در این نشست گفت: براساس این نظام‌نامه دستگاه‌های مرتبط از جمله شرکت‌های آب منطقه‌ای باید منابع بالقوه و بالفعل آلاینده و میزان تاثیرگذاری آن را بر منابع آبی شناسایی و برای آن برنامه علاج بخشی داشته باشند.

او از بازنگری نظام‌نامه کیفیت آب در وزارت نیرو خبر داد و افزود: شرکت‌های آب منطقه‌ای باید تمرکز خود را روی یافتن عوامل آلودگی منابع آب قرار دهند چرا که امسال باید این کار تمام شده و سال آینده به بحث علاج و رفع آلاینده‌ها بپردازیم.

رجایی با بیان اینکه آب شرب و تولید غذا به منابع آبی سالم و باکیفیت وابسته است، گفت: شرکت‌های آب و فاضلاب و مراکز بهداشت و محیط زیست باید با همکاری یکدیگر در راستای شناسایی آلاینده‌ها و چاره کار گام بردارند.

وی به وجود یکسری مشکلات در بحث آب شرب سنندج اشاره کرد و یادآور شد: با مشکلاتی از قبیل کیفیت آب شرب مواجه هستیم و اگر به روال گذشته و به صورت عادی برای رفع آن اقدام کنیم راه به جایی نخواهیم برد، پس استفاده از روش‌های جدید برای ارتقای کیفیت آب شرب ضروری است.

مدیرکل دفتر نظام‌های بهره‌برداری و حفاظت آب و آبفای وزارت نیرو بر لزوم مدیریت صحیح آب‌های زیرزمینی و سطحی توسط شرکت‌های آب منطقه‌ای تاکید کرد و گفت: ممکن است با آلاینده‌های نوظهوری در بحث منابع آب مواجه شویم، بنابراین این شرکت‌ها وظیفه دارند در کنار سازمان محیط زیست نسبت به حفظ این منابع و حفاظت از آن با جدیت گام بردارند.

در این نشست، کارگروه اجرایی مدیریت جامع کیفیت منابع آب استان‌های شرکت کننده ضمن  ارائه گزارش و بحث و تبادل نظر ،مشکلات و مسائل موجود در این حوزه را بررسی می کنند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.