سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

‍ تولید بلوک‌های غیر استاندارد معضلی برای کردستان

مدیرکل استاندارد کردستان تولید بلوک‌های غیر استاندارد را معطلی برای استان بیان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ژیلا یزدانی مدیرکل استاندارد کردستان گفت: با نمونه‌برداری‌هایی که این اداره‌کل از مصالح ساختمانی انجام داده باید بگویم متاسفانه درصد انطباق آن نسبت به استاندارد‌های لازم پایین است و بر آن شدیم جهت رفع این مشکل با سازمان نظام مهندسی ساختمان تفاهم نامه‌ای را منعقد کنیم.

یزدانی افزود: یکی از معضلات استاندارد، تولید بلوک‌های پلی استایرین غیر استاندارد است که باید از آن جلوگیری شود و برای تحقق این امر باید دستگاه‌های اجرایی همچون استاندارد و شهرداری و نظام مهندسی ساختمان با هم هماهنگی لازم را داشته باشند.

او اظهار داشت: با نظارت‌های دقیق و پی در پی استاندارد شهروندان از بتن آماده استفاده می‌کنند و این امر باعث شده که تمامی بتن‌های آماده مطابق با استاندارد‌های لازم تولید شود و واحد‌های تولیدی پیگیر پروانه‌های استاندارد هم باشند.

مدیرکل استاندارد کردستان تأکید داشت: ما از نظام مهندسی ساختمان انتظار داریم محصولات و فرآورده‌های ساختمانی را از نظر استاندارد یا غیر استاندارد بودن، داشتن گواهی استاندارد و کد ده رقمی کنترل کنند.

یزدانی گفت: ما واحد‌های تولیدی تیرچه را مجاب کردیم تیرچه‌های استاندارد تولید کنند و در صورت بی‌توجهی به تذکرات استاندارد و تولید تیرچه‌ی غیر استاندارد برای پلمب این واحد‌ها از طریق حقوقی پیگیر می‌شویم و از تولید آن‌ها جلوگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: بافت فرسوده ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.