سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

مسجد پایه امنیت ملی کشور است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: امروز بیشتر از هر زمان دیگر مساجد پایه‌های امنیت ملی کشور به حساب می‌آیند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده، ولی فقیه در استان در نشست ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد شهر قزوین گفت: امروز بیشتر از هر زمان دیگر مساجد پایه‌های امنیت ملی کشور به حساب می‌آیند و مساجد باید دژ‌های محکمی در مقابل فتنه‌ها و دشمنی‌ها شوند و وحدت و انسجام ما را قوت ببخشند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: ظرفیتی که مساجد می‌توانند در اختیار جامعه اسلامی و مسلمانان بگذارند خیلی مهم‌تر، مفیدتر و کارآمدتر از وضعیت فعلی به حساب می‌آید و جامعه اسلامی در حال حاضر به نوعی حداقل استفاده را از ظرفیت مساجد به کار می‌برد.

او با اشاره به اینکه با نگاهی به آیات و روایات متوجه می‌شویم که از ظرفیت بالای مسجد استفاده نمی‌شود، اضافه کرد: همانگونه که برای موضوعاتی مانند عاشورا چندین دهه فرصت گذاشته و موضوعات مختلف نهضت امام حسین (ع) برای مردم تبیین می‌شود به همان صورت برای مسجد هم چندین دهه باید وقت گذاشته شود و موضوعات مسجد برای مردم تبیین شود.

امام جمعه قزوین گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید که مسجد برای خداست و این مهم در حالی است که گاهی اوقات مساجدی را مشاهده می‌کنیم که گویی در اختیار و تصرف یک شخص یا گروهی است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: اسم، عنوان و نفوذ هیچ کس غیر از خدا نباید در مساجد باشد و هیئت امناء، بانیان و همه افراد ذی نفوذ و حاضر در مسجد باید این دغدغه را در مسجد داشته باشند.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: در بسیاری از آیات قرآن کریم هنگامی که صحبت از مسجد می‌شود، صحبت از حق هم به میان می‌آید و این مهم نشان دهنده این است که حق و باطل باید در مسجد در مصاف یکدیگر قرار بگیرند و همگان باید در حمایت از حق مشترک باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به اینکه حق از خداست و نباید از حق فاصله گرفت، خاطرنشان کرد: مشروعیت امام جماعت یک مسجد وابسته به اعتقاداتی از جمله ولایت و امامت در دین است و اگر یک امام جماعت این موارد و اعتقادات دیگر از جمله وحی و نبوت  را نداشته باشد نمی‌تواند امام جماعت باشد.

امام جمعه قزوین با اشاره به اهمیت حضور مردم در مساجد، تصریح کرد: تشییع پیکر میلیونی سرداران مقاومت در شهر‌های مختلف کشور دشمنان را نا امید و مایوس کرد و به همین دلیل با سرعت هر چه بیشتر به دنبال شیطنت و نفاق رفتند تا بدین وسیله این جمع را پراکنده کنند، ولی مردم در برابر اینگونه شیطنت‌ها با بصیرت رفتار می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: حضور پر شور جمعیت از لحاظ کمی و کیفی در مساجد بسیاری مهم و ضروری محسوب می‌شود چرا که این مهم برای دشمنان از اهمیت بالایی برخوردار است و جمعیت نمازگزار در مسجد را به مراتب رصد می‌کنند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.