سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مبارزه بیولوژیک آفات در بیش از ۴۳ هزار هکتار از اراضی خوزستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: مبارزه بیولوژیک آفات در بیش از ۴۳ هزار هکتار از اراضی استان انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد قاسمی نژاد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان گفت: در سال زراعی۹۸ در سطح ۴۳ هزار و ۵۸۵ هکتار مبارزه بیولوژیک با آفات در استان صورت گرفته است.

او بیان کرد: از این میزان ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار گوجه فرنگی، ۲۷ هکتار حبوبات، ۳۵ هزار نیشکر، ۶ هزار و ۷۳ هکتار ذرت، ۱۵ هکتار یونجه و ۲۰ هکتار کنجد است.

قاسمی نژاد اظهار داشت: مبارزه بیولوژیک با تکثیر و رهاسازی حشرات مفید از جمله زنبور هابروبراکون، و پلاتی تلنموس در قالب عقد قرارداد با ۶ واحد تولید حشرات مفید بخش خصوصی جهت کنترل آفات کرم میوه خوار گوجه فرنگی، کرم برگخوار کارادینا و کرم ساقه خوار ذرت و نیشکر، کرم کپسول خوار انجام شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: مبارزه بیولوژیک با هدف توسعه پایدار و تأمین امنیت غذایی و سلامت محصولات کشاورزی با هدف ارتقاء کمی و کیفی تولیدات کشاورزی و نیز اعمال مدیریت بهینه مصرف نهاده‌های شیمیایی در سطوح مزارع زراعی و باغی استان از جمله برنامه‌های اجرایی و راهبردی سازمان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.