سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساجدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حضور ایران در اجلاس رایسینا در راستای دیپلماسی فعال انجام شده است

کارشناس مسائل بین الملل گفت: شرکت ایران در اجلاس رایسینا در هند می‌تواند ایران را بیش از پیش در در روابط بین الملل مطرح کند.

محمد ساجدی کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره سفر ظریف به هند برای شرکت در اجلاس بین المللی رایسینا، گفت: یکی از دستاورد‌های سفر وزیر خارجه به هند این است که آمریکایی‌ها سعی می‌کنند ما را در انزوا نگه دارند و  اعلام کنند که ایران دور خود را دیوار کشیده و با هیچ کشوری رابطه ندارد، اما سفر و رایزنی با کشورهای همسایه و سایر کشورها این هدف غرب را  ناکام می گذارد.

او افزود: اولین تیری که ایران با بر قراری ار تباط با کشور‌ها شلیک می‌کند،  این است که به کل جهان به ویژه آمریکا نشان می‌دهد ما همچنان در تمام صحنه‌های بین المللی حضور داریم و این روابط بیش از پیش ادامه دارد.

ساجدی تصریح کرد: حضور وزیر خارجه کشورمان در  اجلاس رایسینا از قبل تعیین شده بود و مباحث‌ مطرح  در آن هم درباره مسائل بین المللی، روابط نزدیک ایران و هند، روابط اقتصادی، وضعیت آمریکا،  چگونگی نقض تحریم‌ها و دور زدن آن‌ها مورد بحث قرار می گیرد.

کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: نکته بعدی مورد بحث در این چنین اجلاس ها، مسائل منطقه‌ای است و به واسطه شرکت در آن یکی از دیپلماسی های فعال ما در شرق آسیا اینگونه رقم می‌خورد، بنابراین ما از هر لحاظ که بنگریم این اجلاس‌ها می‌تواند  ایران را بیش از پیش در در روابط بین الملل مطرح کند.

او با اشاره به صحبت های ظریف در اجلاس رایسینا، گفت: همانطور که وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرده سردار سلیمانی تنها نیروی موثر در مبارزه علیه داعش بود و از ترور او جز ترامپ و داعش کسی خوشحال نشد، فقط در ۴۳۰ نقطه هند برای او عزاداری کردند و یادش را گرامی داشتند.

گفتنی است؛ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سه‌شنبه شب برای شرکت در پنجمین اجلاس گفت و گوی بین‌المللی رایسینای هند وارد دهلی‌نو شد.محمدجواد ظریف علاوه بر سخنرانی در این نشست با مقامات هندی و خارجی حاضر در این نشست بین المللی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

اجلاس گفت‌وگوی بین‌المللی رایسینای هند از روز سه‌شنبه به مدت سه روز (۲۴ تا ۲۶ دی ماه) در شهر دهلی‌نو با حضور وزرای امورخارجه کشور‌های مختلف از جمله ایران برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید:برجام حاصل مذاکره کری- ظریف نبود/ از ترور سردار سلیمانی جز ترامپ و داعش کسی خوشحال نشد 


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.