کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: آمریکایی‌ها بعد از حوادث اخیر ناچار به خارج کردن نیرو‌های نظامی خود از غرب آسیا هستند.

آمریکایی‌ها ناچار به خارج کردن نیروهای خود از عراق هستندمحمد ساجدی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به عقب نشینی ترامپ از ادبیات جنگی خود، گفت: پیش تر اعلام کرده بودیم که اگر آمریکایی‌ها به اقدامات خصمانه خود در منطقه ادامه دهند،اقدامات جدید تری انجام خواهیم داد و آمریکایی‌ها هم این موضوع را به خوبی متوجه شدند.

او افزود: هم زمان با حمله موشکی به پایگاه نظامی عین الاسد از سوی ایران، کنگره آمریکا اعلام کرد که تصمیم ندارد این حملات را پاسخ دهد؛ پس از سخنرانی مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم، ترامپ در نشست خبری خود هیچ صحبتی از جنگ و واکنش نسبت به حمله موشکی ایران نکرد؛ این موضوع نشان می‌دهد کاخ سفید نگران است که در صورت انجام هرگونه اقدام دیگر علیه تهران، همپیمانانش بویژه اسرائیل مورد هدف قرار بگیرند.

ساجدی با اشاره به برخی شایعات مبنی بر شروع تنش در منطقه، توضیح داد: به عقیده من نه تنها  جنگی در منطقه رخ نخواهد داد، بلکه آمریکایی‌ها پس از حمله موشکی ایران، به شدت متنبه شده‌اند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اظهارات تکراری ترامپ مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از عراق، گفت: این مرتبه و با توجه به تحولات اخیر منطقه، آمریکایی‌ها ناچار به خارج کردن نیروهای خود هستند؛ زیرا عراق اعلام کرده است که در صورت خودداری واشنگتن از تخلیه نیروهای نظامی، حشد الشعبی وارد عمل خواهد شد؛ به علاوه مقتدی صدر هم اظهاراتی مبنی بر این داشته است که اگر ایالات متحده نیروهای خود را خارج نکند، شیرهای نفت را به سمت این کشور خواهد بست.

او  با اشاره به ادعای ترامپ مبنی بر بی نیاز بودن آمریکا به نفت خاورمیانه، توضیح داد: این ادعای ترامپ دروغی بیش نیست، با وجود اینکه آمریکا منابع فسیلی دارد اما عمده نفت خود را از خاورمیانه تامین می‌کند.


بیشتر بخوانید: حضور پرشور مردم برای تشییع پیکر سردار سلیمانی بهترین انتقام از آمریکا بود/ واشنگتن آینده راحتی در منطقه نخواهد داشت 


 هفته گذشته ایران در راستای ترور سردار سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی، پایگاه نظامی عین الاسد آمریکا در بغداد را مورد حملات موشکی خود قرار داد که رسانه‌های آمریکایی ادعا می‌کنند این حملات هیچ تلفاتی نداشته است.

مقام معظم رهبری در دیدار با مردم خود حمله موشکی به پایگاه عین الاسد را تنها یک سیلی به صورت آمریکا خوانده بودند و ترامپ هم در نشست خبری خود پس از حمله به عین الاسد، از ادبیات جنگی خود که اخیرا استفاده می‌کرد فاصله گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۰ دی ۱۳۹۸
آمریکا و اروپاییان و ناتو در منطقه چیزی جز غارت کشورها، تفرقه اندازی بین آنها، تجزیه کشورها و فروش تسلیحات خودشان برای رونق کشورشان را دنبال نمی کنند و بایستی ملتهای منطقه بیدارتر شوند و هرچه زودتر آنها را از کشورشان بیرون کنند
آخرین اخبار