سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف ماشین‌آلات قاچاق قبل از ورود به کارخانه /ناکامی سارقان مرغداری با حضور به موقع ماموران پلیس/دستگیری کلاهبرداران ۱۲ میلیاردی در قالب تور‌های زیارتی

مهم‌ترین حوادث امروز ۲۴ دی ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سه‌شنبه ۲۴ دی ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ماشین‌آلات قاچاق قبل از ورود به کارخانه

فرمانده انتظامی استان از توقیف یک دستگاه تریلر و کشف کالای قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال توسط پلیس خرمبید خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: ماموران انتظامی ایست و بازرسی شهید "جنتی فر" شهرستان خرمبید هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون مظنون و آن را متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۳ عدد ماشین آلات خط تولید ام‌دی‌اف خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در این راستا یک نفر قاچاقچی دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد، افزود: ارزش ریالی این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۴ میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف کالای قاچاق در بوانات

فرمانده انتظامی بوانات از کشف کالای قاچاق به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال از یک دستگاه کامیون در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی اظهار داشت: ماموران انتظامی این شهرستان در حین گشت زنی در محور‌های مواصلاتی، به یک کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او تصریح کرد: مأموران در بازرسی از این کامیون، ۴۸۸ عدد انواع ظروف آشپزخانه چینی قاچاق که در زیر بار برنج جاسازی شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های کشف شده را ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، خاطر نشان کرد: در این خصوص راننده دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

توقیف موتورسیکلت و کشف ۱۷ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۱۷ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک و دستگیری یک قاچاقچی در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: روز گذشته ماموران انتظامی شهرستان داراب در حین گشت‌زنی در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه موتورسیکلت که رفتار‌های مشکوکی داشت مظنون که راکب به محض مشاهده ماموران متواری شد.

او" با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موتورسیکلت توسط ماموران متوقف و راکب دستگیر شد، گفت: در بازرسی از آن، ۱۷ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف شد.

۱۰ تن چوب قاچاق دراقلید کشف شد

فرمانده انتظامی اقلید از کشف ۱۰ تن چوب جنگلی قاچاق به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ مراد صارمی گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران کلانتری مرکز در حین گشت زنی به یک دستگاه کامیون مظنون و آن را متوقف کردند.

او با اشاره به اینکه ماموران در بازرسی از آن خودرو موفق شدند ۱۰ تن چوب درختان جنگلی قاچاق را کشف کنند، گفت: کارشناسان ارزش آن را ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

سرهنگ صارمی با بیان اینکه چوب‌های قاچاق از ساری به مقصد جهرم برای تهیه ذغال بارگیری شده بود، گفت: در این خصوص راننده به همراه پرونده مقدماتی به مرجع قضائی ارسال شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید بر تعامل مردم و پلیس تاکید کرد و از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در زمینه کالای قاچاق، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

ناکامی سارقان مرغداری با حضور به موقع ماموران پلیس

فرمانده انتظامی مرودشت گفت: با حضور به موقع ماموران پلیس، سرقت از مرغداری در یکی از روستا‌های اطراف این شهرستان نافرجام ماند و سارقان دستگیر شدند.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: ماموران پاسگاه انتظامی "سیوند" هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی در مناطق روستایی، مشاهده می‌کنند ۲ نفر درحال تخریب قفس‌های اطراف یک باب مرغداری هستند که به محض مشاهده ماموران اقدام به فرار می‌کنند.

او ادامه داد: ماموران بلافاصله اقدام به تعقیب سارقان می‌کنند و پس از طی مسافتی، آنان را دستگیر و وسیله نقلیه آن‌ها را توقیف می‌کنند.

سرهنگ زراعتیان افزود: از این ۲ نفر ادوات سرقت نظیر قیچی و سیم چین کشف و متهمین به پاسگاه انتقال وخودرو آنان نیز به پارکینگ منتقل شد.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت تصریح کرد: متهمان در بازجویی ضمن ابراز ندامت و پشیمانی اعتراف کردند که قصد تخریب قفس اطراف مرغداری و سرقت از آن را داشتند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در این خصوص پرونده تشکیل و متهمین به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شدند، به شهروندان توصیه کرد: با گماردن نگهبان و سرکشی مدام و مستمر به ویژه در شب از گاراژها، مغازه‌ها، واحد‌های تجاری و صنفی و به طور کلی اموال و اماکن خود، سارقان را در ارتکاب سرقت ناکام بگذارند.

دستگیری کلاهبرداران ۱۲ میلیاردی در قالب تور‌های زیارتی

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری ۲ نفر خبر داد که در سایت‌های تبلیغات محور اقدام به کلاهبرداری ۱۲ میلیارد ریالی از شهروندان کرده بودند.

سرهنگ حشمت سلیمانی بیان کرد: پس از مراجعه تعدادی از شهروندان و طرح شکایت خود با موضوع کلاهبرداری از طریق درج آگهی در یکی از سایت‌های آگهی محور، موضوع بلافاصله در دستور کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: در تحقیقات اولیه همه شکات بیان داشتند که در یکی از سایت‌های تبلیغ محور با درج آگهی تحت عنوان ثبت‌نام سفر‌های زیارتی برخورد و با فرد تبلیغ کننده تماس تلفنی برقرار، که وی برای انجام مقدمات ثبت نام و نام‌نویسی از آنان درخواست واریز مبالغی وجه به حساب خود می‌کرده است و پس از دریافت وجه، دیگر جوابگو تماس تلفن نبوده است.

سرهنگ سلیمانی گفت: پس از تحقیق و بررسی، مأموران پلیس فتا در تحقیقات خود متوجه شدند که کلاهبرداران از شگرد‌های مختلفی برای درج آگهی خود مانند "بلیط هواپیما، تور‌های خارجی و ... " استفاده می‌کنند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی، موفق شدند در این خصوص ۲ نفر را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه آنان را دستگیر کنند.

او افزود: متهمین در اظهارات خود به کلاهبرداری از ۱۰۰ نفر به مبلغ ۱۲ میلیارد ریال اعتراف و هدف خود را از درج آگهی، کسب درآمد بیان کردند.

رئیس پلیس فتا استان اضافه کرد: متهمین در تحقیقات تکمیلی به این نکته اشاره داشتند که برخی از شهروندان به واسطه قیمت پایین تور‌ها و سفر‌های زیارتی و به دلیل طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا در دام قرار می‌گرفتند و متأسفانه قربانیان بدون تحقیق اقدام به واریز وجه به عنوان پیش پرداخت می‌کردند.

سرهنگ سلیمانی بیان کرد: شهروندان هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی، مبلغی وجه نقد را واریز نکنند.

این مسئول انتظامی از شهروندان خواست در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا شماره تماس ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۴ گزارش کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.