سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از کشت گیاهان دارویی حمایت می کند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت:جهاد کشاورزی استان با پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت از کشت گیاهان دارویی حمایت می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، شهرام عسکری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اشتغالزایی بالای تولید گیاهان دارویی،امکان صادرات و ظرفیت های خوب کهگیلویه و بویراحمد برای کشت گیاهان دارویی گفت: به متقاضیان کشت گیاهان دارویی برای کشت هر هکتار زمین کشاورزی براساس نوع محصول بین ۱۵۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت با کارمزد ۶ درصد پرداخت می کند.

او بیان کرد: با توجه به در دست ساخت بودن کارخانه فراوری گیاهان دارویی گچساران که قرار است در سال آینده بهره برداری شود ظرفیت کشت گیاهان دارویی در یک هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی استان وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در سال جاری ۳۰ تن از محصولات گیاهان دارویی تولید شده در استان به کشورهای خارجی صادر شده است.

او افزود: با توجه به نیاز به پیش بینی بازار فروش افزایش میزان کشت گیاهان دارویی باید براساس برنامه ریزی اصولی صورت گیرد.

عسکری گفت:امسال کشت گیاهان دارویی در ۲۰۵ هکتار از زمین های کشاورزی استان انجام شد که باعث ایجاد ۵۰۰ فرصت شغلی جدید شده است.

عسکری افزود: بیشترین کشت گیاهان دارویی در شهرستان های گرمسیری گچساران و باشت صورت می گیرد.

او ابراز داشت:میزان کشت گیاهان دارویی استان در سال جاری نسبت به پارسال افزایش یافته است.

بهره برداران کهگیلویه و بویراحمد سالانه ۹۱۰ هزار تن محصول کشاورزی تولید می کنند.

این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دیم و آبی دارد.

 

انتهای پیام/ط

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.