سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جاده‌های کردستان لغزنده است/ رانندگان با احتیاط تردد کنند

فرمانده پلیس راه کردستان گفت: بارش برف و سرمای هوا و یخبندان در سطح جاده‌های استان باعث لغزندگی شدید شده و لازم است رانندگان با احتیاط کامل در راه‌های ارتباطی تردد کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سرهنگ عیسی گوهری گفت: با توجه به بارش برف شدید شب گذشته در تمام جاده‌های ارتباطی برون شهری بویژه مناطق کوهستانی و گردنه‌های استان اکنون موجب یخبندان شدید و لغزندگی سطح راه‌ها و اختلال در تردد خودرو‌ها شده است.

وی با بیان اینکه تردد در محور‌های فرعی و گردنه صلوات آباد در جاده سنندج - همدان با زنجیر چرخ امکانپذیر است، افزود: به همراه داشتن زنجیرچرخ، حرکت با دنده سنگین و گاز کم از اصول اولیه رانندگی در شرایط یخبندان است که برخی رانندگان این موارد مهم را رعایت نمی‌کنند و باعث وقوع تصادف یا اختلال در حرکت دیگر خودرو‌ها می‌شوند.

تردد در جاده‌های کردستان با زنجیر چرخ امکانپذیراست

دانش زندی رییس اداره مرکز مدیریت راه‌های اداره راهداری، حمل و نقل و جاده‌ای کردستان هم گفت: تمام جاده‌های ارتباطی اصلی و فرعی در استان دارای یخ زدگی و لغزندگی هستند و علاوه بر صلوات آباد محور فرعی مریوان - سقز نیز نیازمند استفاده از زنجیر چرخ است.

وی با بیان اینکه مه دیگر پدیده موجود در برخی جاده‌های استان است، اضافه کرد: این پدیده هم اکنون در محور سنندج - دیواندره - سقز و سقز - بانه موجب کاهش دیده افقی تا عمق ۲۰۰ متر شده است.

زندی بیان کرد:راهداران در طول جاده‌ها و راهدارخانه‌های استان مستقر و با توجه به شرایط جوی، برودت هوا و یخبندان در حال نمک‌پاشی و برف روبی مسیر‌ها هستند.

وی یادآور شد: راهداران در شبانه روز گذشته ۳ هزار و ۶۵ کیلومتر برف روبی انجام داده و ۳۰ مسافر و ۳۷۹ خودرو را از دامان برف رها کردند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.