سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پمپئو: ایران تحت فشار همه جانبه آمریکا قرار دارد

وزیر امور خارجه آمریکا ضمن اشاره به سیاست فشار حداکثری علیه ایران مدعی شد این کشور انزوای دیپلماتیک، فشار اقتصادی و بازدارندگی را درباره ایران در کنار هم قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا ضمن اعلام اینکه ایران تحت فشار همه جانبه آمریکا قرار دارد مدعی شد: «ما کارزار انزوای دیپلماتیک، فشار اقتصادی و بازدارندگی را درباره ایران در کنار هم قرار دادیم.»

او همچنین مدعی شد که ایران باید بداند که آمریکا اقدامات تهران را تلافی خواهد کرد. پمپئو این را هم گفته که نمی‌داند گام‌های بعدی ایران چگونه رقم خواهد خورد.

وزیر امور خارجه آمریکا با تکرار این ادعای واهی که ایران به دنبال حمله به سفارت آمریکا در بغداد بوده، گفت: «بار‌ها به ایران هشدار داده‌ایم که حمله به آمریکایی‌ها را تحمل نخواهیم کرد. ایران باید بداند که برای دفاع از جان شهروندان آمریکایی هر کاری خواهیم کرد».

پمپئو باز هم حرف‌های گذشته خود را تکرار کرد و مدعی شد که ایران باید همانند کشوری عادی مثل نروژ، رفتار کند!

وی همچنین در ادامه، با نادیده گرفتن رای پارلمان عراق مبنی بر اخراج نیرو‌های بیگانه از خاک این کشور، مدعی شد: «اما من شاید پنجاه تماس تلفنی از عراقی‌های مختلف داشتم. آن‌ها به صورت علنی نمی‌گفتند، اما به صورت محرمانه می‌گفتند که همه آن‌ها از حضور آمریکا در این کشور استقبال می‌کنند.»

مایک پمپئو در حالی که آمریکا خود بزرگترین حامی و بوجودآورنده گروه تروریستی داعش است، مدعی شد: «آمریکا همچنان در حال اجرای کارزار ضد تروریستی است و اطمینان می‌دهد داعش دوباره در صحنه ظاهر نشود.»

پمپئو همچنین مدعی شد: «فرصت را برای عراقی‌ها فراهم می‌کنیم تا حاکمیت مستقل و استقلال را در دست بگیرند (!) که این خواسته بیشتر عراقی‌ها است.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۴ دی ۱۳۹۸
داعش را آمریکا بوجود آورد و سردار سلیمانی و محور مقاومت داعش را از بین بردند پمپئو رذیلانه دروغ میگوید. خدایا شر آمریکا و حامیانش را به خودشان برگردان.
ناشناس
۰۸:۳۴ ۲۴ دی ۱۳۹۸
زر نزن هیچکس قوبلتون نداره گم شید بیرون از خاورمیانه .
شما اقلیت معترض ایرانی رو هم کل ایران می بینید ولی جمعیت کثیر مراسم سردار عزیر رو کم دیدید فکر کنم مشکل تبادل چشم و مغز دارید