سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۹۵۶ نفر از بیماران خاص استان کرمانشاه زیرپوشش بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه گفت : ۱۹۵۶ نفر از بیماران خاص استان کرمانشاه مانند هموفیلی، کلیوی، MS و تالاسمی زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،کیومرث مظفری مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه گفت : بیمه سلامت یکی از خدمات بسیار با ارزش دولت می‌باشد که با توجه به مشکلات اقتصادی مردم می‌تواند در زمان‌های خاص به کمک خانوار‌های کمک درآمد و فاقد هرگونه بیمه دیگری بیاید.

او گفت : با این حال هنوز جامعه از ارزش و جایگاه بیمه سلامت به خوبی مطلع نیست، لذا شما اصحاب رسانه باید این کار را انجام دهید.

او گفت: خوشبختانه علیرغم مشکلات مالی، بیمه سلامت کماکان در سطح کشور به ویژه کرمانشاه به خوبی فعال است تا جایی که در آیین نامه بیمه اجباری افراد فاقد پوشش بیمه به صورت اجباری ظرف ۶ ماه بیمه شوند.

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه گفت: براساس مصوبات هیات وزیران ارزیابی تمکن مالی افراد فاقد بیمه انجام می‌شود، اگر افراد در ۳ دهک اول جامعه جزو افراد کم درآمد باشند از حق بیمه رایگان استفاده می‌کنند.

این مقام مسئول افزود: دهک چهارم ۵۰ درصد حق بیمه یک سال معادل ۲۹۰ هزار تومان را پرداخت می‌کنند و اگر جزء دهک پنجم به بعد باشند حق بیمه آزاد معادل ۵۸۰ هزار تومان برای هر فرد در سال می‌پردازند.

مظفری گفت: در حال حاضر نزدیک به ۹۰ درصد هزینه‌های درمان را دولت پرداخت می‌کرد، بنابراین وضع حق بیمه برای خانوار‌های دهک بالای جامعه که از تملک مالی برخوردارند یک نوع تقسیم ناعادلانه یارانه سلامت است.

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه گفت: خوشبختانه برای مواقع ضروری نمایندگان بیمه سلامت را در خود بیمارستان‌ها مستقر کرده ایم.

این مقام مسئول افزود: تلاش ما این است که همه جمعیت استان کرمانشاه را زیر پوشش بیمه ببریم.

مظفری گفت: آن دست از مطب‌های پزشکی که دفترچه‌های سلامت را لحاظ نمی‌کنند، خلاف قانون و بخش نامه عمل می‌کنند و به بهانه‌های واهی از قبیل اینکه هزینه‌ها را دیر دریافت می‌کنند و... دفترچه‌های سلامت را قبول نمی‌کنند که شهروندان می‌توانند این موارد را با سامانه شبانه‌روزی ۱۶۶۶ در میان بگذارند.

او گفت: این درحالی است که تمامی هزینه‌های درمانی به مبلغ ۲۲۰ میلیارد تومان را به مطب‌های پزشکان، داروخانه‌ها و مراکز درمانی خصوصی را تا شهریور ماه تسویه نموده ایم.

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه گفت: ۱۹۵۶ نفر از بیماران خاص استان کرمانشاه مانند هموفیلی، کلیوی، MS و تالاسمی زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند .

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.