سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده عراقی خواستار درخواست غرامت از آمریکا شد

عضو مجلس عراق خواستار موظف کردن نخست وزیر برای درخواست غرامت از آمریکا به سبب زیان‌هایی شد که عراق طی هفده سال اشغالگری متحمل شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، عالیه نصیف، عضو مجلس عراق گفت: هر چه سریعتر نخست وزیر باید مأمور مقابله با چالش‌های کنونی شود.

نصیف اعلام کرد: «هر کس که حق تصمیم گیری دارد باید نخست وزیر را موظف کند هر چه سریعتر با چالش‌های کنونی مقابله کند و مهمترین آن وکالت دادن به شرکت بین المللی است که وکالت دولت را برای بازگشایی پرونده‌های مربوط به تجاوزات آمریکا از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۰ بر عهده گیرد و برای همه زیان‌هایی که به عراق از آغاز اشغال غیرقانونی وارد شد، درخواست غرامت کند. آمریکا به طور غیرقانونی عراق را اشغال کرد و آن را به عنوان کشور تحت اشغال اعلام کرد. دولت اشغالگر، قوانین بین المللی را نقض کرد و زیرساخت‌ها را ویران ساخت و وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی را به آتش کشید و میلیارد‌ها دلار پول و شمش طلا را تا به امروز غارت کرد».

او افزود: شکایت شامل درخواست غرامت به سبب ایجاد مانع بر سر مسلح شدن عراق و اعتراف دونالد ترامپ به اینکه اوباما و کلینتون داعش را ایجاد کردند، می‌شود. همچنین پرونده دیگری مطرح است و آن مربوط به نیرو‌های عراقی است که در اثر بمباران نیرو‌های آمریکایی قربانی شدند و کسانی که در قالب تیراندازی به نیرو‌های خودی جان خود را از دست دادند و همچنین این شکایت پرونده کشتار‌های القائم و جنایت فرودگاه را شامل می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.