سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیل افزون‌بر۳۳۲ میلیارد تومان به زیرساخت‌های شهری سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرد

مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس برآورد‌های اولیه سیلاب اخیر افزون بر ۳۳۲ میلیارد تومان به زیرساخت‌های شهری حدود ۲۴ شهرداری این استان خسارت وارد کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عباسعلی ارجمندی مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سیلاب ۲۰ تا ۲۲ دی در بیشتر نقاط سیستان و بلوچستان خسارت جدی به بخش‌های زیربنایی، کشاورزی و واحد‌های مسکونی شهری و روستایی استان وارد کرده است.

او  افزود: بر اساس برآورد‌های اولیه از مجموع ۴۷ شهرداری دچار سیلاب شده سیستان و بلوچستان حدود ۲۴ شهرداری اعلام خسارت ۳۳۲ میلیارد تومانی کرده اند.

مدیر کل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: در سیلاب اخیر۳۱ محور اصلی و فرعی استان مسدود شده بود که با فروکش کردن آب و تلاش راهداران هم اینک ۲۰ محور فرعی بسته و بقیه مسیر‌ها بازگشایی شده است.

ارجمندی افزود: ۱۷۹ روستای سیستان و بلوچستان در سیلاب اخیر دچار قطعی برق شدند که با تلاش نیرو‌های این حوزه برق ۴۵ روستا وصل شده است.

او  ادامه داد: همچنین شبکه توزیع آب ۲۴۵ روستای سیستان و بلوچستان از مدار خارج شد که با فعالیت شبانه روزی کارشناسان این حوزه، آب ۲۱ روستا وصل شده است.

مدیر کل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان نجات سه هزار گرفتار سیلاب و اسکان ۲۸۵ خانوار سیل زده استان در چادر‌های امدادی جمعیت هلال احمر را بخشی از اقدامات انجام شده سیلاب اخیر در استان ذکر کرد.

ارجمندی گفت: تمامی دستگاه‌های امدادی در منطقه حضور دارند و به طور شبانه روزی درحال ارائه خدمات به مردم سیستان و بلوچستان هستند.

او  بیان کرد: ۳۵۰۰ نفر در قالب ۶۵ گروه جهادی برای امداد رسانی و کمک به مردم سیل زده به مناطق مورد نظر اعزام شده اند.

مدیر کل ستاد بحران استان از تشکیل ۴۵۰ تیم عملیاتی خبر داد و گفت: برای کاهش میزان آسیب‌های احتمالی ۴۵۰ تیم عملیاتی در مناطق مختلف استان حضور دارند و پنج گروه مهندسی و ۶۵ خودروی تاکتیکی سپاه به مناطق سیل زده اعزام شده اند.

او از ایجاد و راه اندازی سه اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان‌های فنوج، قصرقند و کنارک خبر داد و گفت: هم اینک امداد هوایی بوسیله سه فروند چرخبال و ۳۳ فروند قایق در مناطقی که راه زمینی آن‌ها قطع شده در حال انجام است.

ارجمندی خاطر نشان کرد: سپاه پاسداران تاکنون هزار بسته غذایی بین سیل زدگان توزیع کرده است.

ورود سامانه بارشی و بارندگی‌های سیل آسا در روز‌های ۲۰ تا ۲۲ دی ماه جاری سبب قطع ارتباط ۵۰۰ روستا در سیستان و بلوچستان شده بود که به همین دلیل و شرایط بد جوی در روز نخست امکان امداد رسانی بسیار محدود بود، اما پس از آن کار امداد رسانی و ارائه خدمات به سیل زدگان بوسیله قایق، چرخبال و روستا‌هایی که ارتباط زمینی آن‌ها برقرار شده بوسیله خودرو‌های سبک و سنگین با سرعت ادامه دارد.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.