سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستاورد‌های سفر رییس دستگاه قضا به اصفهان

رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: مهم‌ترین دستاورد‌های سفر رییس دستگاه قضا به اصفهان، حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان، تشکیل شورای حل اختلاف برای فعالان اقصادی و تامین اعتبار در زمینه‌های مختلف بود.

محمدرضا حبیبی رییس کل دادگستری استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز اصفهان،   درباره مهمترین دستاورد‌های سفر حجت الاسلام والمسلمین رییسی، رییس قوه قضائیه  گفت: یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های سفر رییس دستگاه قضا افزایش انگیزه پرسنل بود که اثربخشی سریع در رفع پرونده‌ها را شاهد بودیم.

رییس کل دادگستری ادامه داد: طی نشستی که رییس دستگاه قضا با کارکنان دادگستری داشت از مشکلاتی که در حوزه دادگستری‌ها و سازمان‌های وابسته دارند باخبر شده و دستوراتی در رفع موانع این قشر صادر نمودند.

حبیبی افزود: همچنین فعالان عرصه اقتصادی در حضور رییس دستگاه قضا مسائلی در سطح کلان کشوری و سران قوا مطرح کردند و در پی آن از حمایت همه جانبه قوه قضاییه از تولیدکنندگان اطمینان حاصل کردند.

او بیان کرد: دستور تشکیل شورای حل اختلاف سازشی برای فعالان اقصادی و بانک‌ها قبل از ورود به دادگاه‌ها، در مرحله صدور می‌باشد.

رییس کل دادگستری استان با بیان اینکه رییس قوه قضا دیدار سرزده از زندان داشتند گفت: دیدار سرزده و صحبت با زندانیان اثربخشی مطلوبی داشت چرا که ۳۰۰ نفر از بدهکاران مالی شناسایی شده و با بررسی‌های لازم با اغماض   و رافت اسلامی این تعداد به زیر صدنفر رسیده است که امیدواریم با اقدامات و دستورات قوه قضا این تعداد به صفر برسد.

حبیبی با بیان اینکه استفاده از نقطه نظرات نخبگان باعث تحولات عظیمی می‌شود اذعان داشت: در نشست با فعالان فرهنگی و نخبگان استان در همه زمینه‌ها نظرات ثمربخشی میدهند و به دستور رییس دستگاه قضا قرار شد جلسات فصلی با فعالان فرهنگی و نخبگان داشته باشیم تا از نظرات آن‌ها در بهبود مسایل استفاده نماییم.

او با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته در جهت رفع کمبود‌های برخی سازمان‌ها بیان کرد: مصوباتی که در آخرین ساعات سفر در حضور مسئولین عالی قضایی به تصویب رسید در کل نود میلیارد تومان اعتبار برای زمینه‌های مختلف اختصاص یافته است.

رئیس دادگستری استان با تاکید بر اینکه در بخش نیروی انسانی دچار کمبود نیرو هستند گفت: با توجه به مشکلات مالی دولت، توان استخدام جدید نداشتیم که خوشبختانه در پایان سفر رئیس دستگاه قضا، ابلاغ استخدام ۱۰۰ نفر صادر شد و تا پایان اسفندماه نیز ۲۴۰ نفر دیگر مشغول به کار خواهند شد. همچنین در آینده نزدیک با ثبت نام افراد واجدالشرایط بیش از ۱۵۰ نفر گزینش شده و پس از گذراندن کارآموزی مشغول به کار خواهند شد.

حبیبی در پایان با اشاره بر اینکه به برخی شهرستان‌های استان اعتبار تخصیص یافته است گفت: دادگاه‌های فولادشهر، باغ بهادران، زواره، جلگه استیجاری هستند که با اعتباری بالغ بر صدو چهار میلیارد ریال اختصاص یافت تا دادگاه‌های این شهرستان‌ها از ساختمان مستقل برخوردار شوند، در شهرستان کاشان نیز شصت میلیارد ریال اعتبار برای دادگاه خانواده تخصیص یافت. همچنین بیست و هشت واحد منزل سازمانی به کارکنان دادگستری اهدا شده است چرا که بعضا یا از شهر‌های دور در اینجا فعالیت دارند و یا توان خرید منزل را ندارند.
 
انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.