سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری ۳۷ متخلف شکار و صید در شهرستان مهاباد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۷ شکارچی متخلف به همراه ادوات در دام محیط بانان شهرستان مهاباد افتادند.

سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: با نظارت مستمر ماموران یگان حفاظت و پایش شبانه‌روزی تالاب‌ها از ابتدای سال تاکنون ۳۷ شکارچی متخلف شکار و صید در ارتفاعات و زیستگاه‌های این شهرستان دستگیر شدند.

او با بیان اینکه شکارچیانی که بدون مجوز اقدام به شکار کنند برخورد قانونی می‌شود، افزود: به همین منظور ۳۰ پرونده برای پیگیری به مقامات قضایی ارجاع و متخلفان به ۶۳ میلیون ریال ضرر و زیان مالی محکوم شدند.

سخنور با اعلام اینکه ماموران يگان حفاظت اين شهرستان به صورت شبانه روز، مناطق را به دقت رصد و پايش مي كنند، اضافه کرد: از متخلفان تعداد ۲۰ اصلحه مجاز و ۶ صلاح غیرمجاز به همراه لاشه حیوانات کشف و ضبط شد.

او اظهار داشت: همچنین در طول این مدت تعداد تخلف‌های ثبت شده ۲۳ مورد شکار و صید و نگهداری کبک و سهره طلایی و ۷ مورد از متخلفان اقدام به خرید و فروش حیات وحش کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد تصریح کرد: این شکارچیان متخلف بدون داشتن پروانه شکار در تالاب‌های اقماری سواحل جنوبی پارک ملی دریاچه ارومیه، پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان، ارتفاعات و زیستگاه‌های این شهرستان مشغول شکار حیوانات و پرندگان مهاجر بودند که طی عملیات جداگانه ماموران یگان حفاظت این اداره دستگیر شدند.

او از روستاییان حاشیه تالاب‌های این شهرستان خواست در این مدت که این پرندگان مهاجر میهمان تالاب‌ها هستند، بیشتر مراقب باشند و در صورت مشاهده شکارچیان مراتب را به محیط‌بانان این اداره اطلاع دهند.

مهاباد با داشتن زیستگاه‌ها و تالاب‌های بین‌المللی «کانی‌برازان» و «قوپی‌باباعلی» و نیز تالاب‌های دایمی «حسن‌خان» و تالاب‌های فصلی دیگری از جمله «گروس»، «داشخانه» و «قره‌قشلاق» یکی از مناطق مهم تالابی در آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.