سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام خبر داد؛

بهره‌برداری از ۱۸ اقامتگاه بوم‌گردی در ایلام

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام از بهره‌برداری و فعالیت ۱۸ اقامتگاه بوم‌گردی در ۹ ماه اول سال ۹۸ امسال در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،عبدالمالک شنبه‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام گفت: در ۹ ماه اول امسال تعداد ۱۸ واحد اقامتگاه بوم‌گردی در استان با حجم سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۵۴ نفر برای اقامت گردشگران به بهره‌برداری رسید.

او افزود: به‌دلیل وجود جاذبه‌های بی‌شمار تاریخی و چشم‌انداز‌های طبیعی منحصر به فرد استان ایلام گردشگران داخلی و خارجی بسیاری در طول سال به ویژه در ایام نوروز و فصل تابستان به مناطق خوش آب و هوای استان سفر می‌کنند و همواره با خیل عظیمی از تقاضا برای اسکان در واحد‌های اقامتی این مناطق روبرو می‌‎شویم که ساماندهی و تجهیز خانه‌های شخصی جامعه محلی تحت عنوان خانه مسافر و اقامتگاه‌های بوم‌گردی جهت اسکان مسافران می‌تواند نقش موثری در جذب گردشگر و رونق گردشگری روستایی ایفا کند.

شنبه‌زاده تصریح کرد: دست‌یابی به اهداف توسعه پایدار گردشگری، نیازمند سرمایه گذاری ویژه در بخش گردشگری روستایی و عشایری است که این امر مهم با به‌رسمیت شناختن اقامتگاه‌های بوم‌گردی و توسعه آن‌ها براساس استاندارد‌ها و ارکان گردشگری محقق می‌شود.

او عنوان کرد: در حال حاضر گسترش اقامتگاه‌های بوم گردی نقش کلیدی و موثری در توسعه پایدار طبیعت گردی ایفا می‌کند و در زمان کوتاه بستر‌های لازم برای اقامت گردشگران در مناطق روستایی، بومی و طبیعی را با کیفیت‌های مطلوب فراهم و زمان ماندگاری گردشگران را در روستا‌ها و مناطق نمونه گردشگری ایجاد می‌کند.

او افزود: گردشگران علاوه بر اقامت در این خانه‌ها و بهره‌مندی از آرامش و سکوت روستا‌ها و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این مناطق، امکان بهره‌مندی از غذا‌های محلی و سنتی و دیگر تولیدات عشایر و روستاییان از جمله صنایع‌دستی را دارند.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.