سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات ده‌ها هزار اسکاتلندی در حمایت از همه پرسی استقلال

ده‌ها هزار نفر از شهروندان اسکاتلند برای حمایت از برگزاری همه پرسی جدایی این کشور از پادشاهی انگلستان در خیابان‌های گلاسکو تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ده‌ها هزار نفر از شهروندان اسکاتلند برای حمایت از برگزاری همه پرسی جدایی این کشور از پادشاهی انگلستان در خیابان‌های گلاسکو تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان در این مراسم با دادن شعار‌های استقلال طلبانه از حزب محافظه کار انگلیس که اکنون اکثریت مطلق اعضای پارلمان را تشکیل داده است، انتقاد کردند. تظاهر کنندگان از نیکلا استورجن، وزیر اول منطقه اسکاتلند که خواستار برگزاری همه پرسی استقلال شده بود حمایت کردند.

حزب ملی اسکاتلند به رهبری نیکلا استورجن توانست ۴۸ کرسی پارلمان انگلیس را کسب کند. استورجن در سال ۲۰۱۴ موفق به برگزاری همه پرسی استقلال اسکاتلند شد، اما ۵۵ درصد شرکت کنندگان به باقی ماندن این کشور به عنوان بخشی از پادشاهی انگلستان رای دادند.

نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که به دلیل برگزیت، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، استقلال اسکاتلند از اقبال بالایی در میان شهروندان این کشور برخوردار است و احتمال زیادی وجود دارد که در صورت برگزاری همه پرسی، مردم این منطقه به آرزوی دیرینه خود برسند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.