سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روستای قلعه‌گنج در محاصره سیلاب

سرپرست فرمانداری قلعه‌گنج گفت: بر اثر بارش باران و جاری شدن سیلاب در این شهرستان ۴۴ روستا به طور کامل دچار آبگرفتگی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی شهسواری سرپرست فرمانداری قلعه‌گنج گفت: میزان بارندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در این شهرستان ۱۲۰ میلی متر گزارش شده که در ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه است.

او افزود: خسارات احتمالی به حوزه راه و شهرسازی، کشاورزی و منازل مسکونی و تاسیسات زیربنایی همچون برق و آب در حال بررسی بوده و متعاقبا اعلام می‌گردد.

شهسواری تصریح کرد: تعداد ۳۲ روستا در محاصره سیلاب قرار گرفته و ۱۲ روستا هم به طور کامل دچار آبگرفتگی شده و همچنین راه‌های ارتباطی قلعه‌گنج به بخش چاه‌دادخدا و دهستان رمشک و قلعه‌گنج به دهستان مارز و جاسک و محور فرعی قلعه‌گنج به رودبار جنوب به علت طغیان رودخانه‌ها و سیلاب تا اطلاع بعدی مسدود است.

او اظهار کرد: راه‌های ارتباطی هفت روستا در بخش مرکزی و بیش از ۲۰ روستا در بخش چاه‌دادخدا به علت طغیان رودخانه‌ها قطع شده است.

فرمانداری قلعه‌گنج افزود: خط لوله انتقال آب شهری از بخش چاه‌دادخدا به مرکز شهر در منطقه روستایی چاه‌میرزا نیز دچار شکستگی شده است.

او بیان داشت: اهالی ۲ روستای چراغ‌آباد و جنگل‌آباد که در مسیر سیلاب و کناره رودخانه واقع هستند هم به علت آبگرفتگی کامل با کمک نیرو‌های امدادی و نیرو‌های ناحیه مقاومت بسیج از منازل‌شان تخلیه و در محل‌های امن و مساجد بالا دست روستا اسکان داده شدند.

شهسواری تصریح کرد: خط برق روستای حاجی‌آباد در بخش مرکزی و چاه‌بهمن در بخش چاه‌دادخدا قطع بوده و تلاش برای وصل برق این ۲ روستا ادامه دارد.

او گفت: با پیگیری‌های انجام شده، تیم امداد و نجات و ارزیابی هلال احمر استان از شهرستان بم به قلعه‌گنج اعزام شده و احتمالا امشب برای امداد رسانی به روستا‌های سیل زده و مناطق آسیب دیده در منطقه خواهند ماند.

او افزود: راه ارتباطی بخش چاه‌دادخدا به قلعه گنج و راه ارتباطی چاه دادخدا به شهر رمشک همچنان مسدود است.

سرپرست فرمانداری قلعه گنج گفت: در خصوص خسارات احتمالی سیل در این بخش افزود: بیشترین خسارات احتمالی ما در بخش چاه دادخدا در حوزه کشاورزی است و همچنین بسیاری از چاه‌های کشاورزی و قنوات منطقه تخریب شده است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.