سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر اتاق بازرگانی ایران و عراق مطرح کرد؛

نمایشگاه ایران اکسپو فرصتی برای صادرکنندگان است

حسینی گفت:بهتر است از کشور عراق هم هیات‌هایی برای بازدید از ایران اکسپو دعوت شوند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدحمید حسینی با بیان اینکه در بحث بازاریابی و پیدا کردن مشتری، یکی از ابزار‌ها شرکت در نمایشگاه‌ها است گفت: ظرفیت‌ها و توانایی‌های مشتریان بالقوه در نمایشگاه هها شناسایی می‌شود، به گونه‌ای که در همه کشور‌های صادرات محور مثل ترکیه، آلمان و یا چین سالیانه صد‌ها نمایشگاه بین المللی برگزار می‌شود ضمن اینکه خود صنعت نمایشگاهی نیز سودآور است و به توسعه روابط جاری و افزایش صادرات کشور کمک می‌کند.

او بر حضور میهمانانی ازکشورعراق در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) تاکید کرد و گفت: شکی نیست که بازار عراق، فرصتی برای ما و ظرفیتی بزرگ برای توسعه صنایع ایران است. ما نیز از این نمایشگاه حمایت می‌کنیم و حضور خواهیم یافت.

دبیر کل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه هزینه‌های نمایشگاهی در عراق بالاست گفت: در کشور عراق برعکس ایران، مردم، چندان تمایلی برای حضور در نمایشگاه‌ها ندارند و در نمایشگاه‌هایی که در عراق برگزار می‌شود معمولا شرکت‌های ایرانی ناراضی هستند، چون معتقدند در آن کشور تبلیغ چندانی برای آن نمایشگاه صورت نگرفته بود که بازدیدکننده کمی داشت، و این در حالی است که شرکت‌ها باید به این موضوع توجه داشته باشند که مردم عراق اصولا تمایلی برای بازدید از نمایشگاه ندارند.


بیشتر بخوانید: از ابتدای امسال؛ ۵ میلیارد و ۷۱۵ میلیون دلار صادرات به عراق داشتیم


او با بیان اینکه در نمایشگاه‌ها معمولا خریداران عمده محصولات از سراسر دنیا برای آشنایی با محصولات به نمایشگاه می‌آیند و از نزدیک با واحد‌های تولیدی و صادراتی آشنا می‌شوند اظهار کرد: بنابراین حضور در نمایشگاه‌های این چنینی مثل ایران اکسپو فرصتی مناسب برای شرکت‌های هایی است که می‌خواهند با مشتریان خارجی آشنا شوند.

او در عین حال بیان کرد: در کشور عراق در حوزه مصالح ساختمانی، مواد غذایی و یا پتروشیمی نمایشگاه‌های برگزار شده و بهتر است در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، خطوط ماشین آلات صنعتی، خدماتی و یا موارد دیگر نیز نمایشگاه‌هایی در این کشور برگزار شود.

حسینی با بیان اینکه عراق سالانه بعضا تا ۷۰ میلیارد دلار در سال واردات دارد و همه کشور‌ها تلاش می‌کنند در این بازار حضور داشته باشند عنوان کرد: مشکل ما در عراق بحث رقابت و رقبا نیست بلکه بخش عمده‌ای از مشکلات ما در بازار عراق، در داخل ایران است. اگر بتوانیم با هماهنگی در داخل، اهمیت بازار عراق را متوجه مسئولان وواحد‌های تولیدی و صنعتی کنیم و فضای تبلیغاتی خوبی هم ایجاد کنیم، می‌توانیم ظرفیت‌های صادرات به عراق را افزایش دهیم.

او با بیان اینکه روش فعلی صادرات به عراق بیشتر سنتی و قدیمی است گفت: باید تکنیک‌های صادرات به عراق را تغییر دهیم و برای عبور از میزان حدود ۸ میلیارد دلار صادرات و رسیدن به رقمی در حدود ۱۵ میلیارد دلار که توانمندی آن را داریم نیاز به تغییر ساختار داریم.

دبیر کل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: باید با تجدید ساختار تجاری در تعامل با عراق، شرکت‌های بزرگ را وارد عراق کنیم و به بازار خرده فروشی عراق هم وارد شویم، زیرا با دادن کالا به واسطه عراقی از چگونگی توزیع و فروش و قیمت گذاری آن مطلع نخواهیم شد.

حسینی گفت: زمانی که صادرات ما به عراق معادل صادرات ما به ۴ قاره اروپا، افریقا، اقیانوسیه و امریکاست باید وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ما بصورت عملیاتی در عراق درگیر و واردکار شوند و به همان اندازه به این بازار اهمیت دهند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.