سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز به کار آزمایشی تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی هشتگرد

فرماندار ساوجبلاغ گفت: دهه فجر سال جاری شاهد شروع به کار رسمی تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی هشتگرد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، ابوالقاسم پالیز گیر، فرماندار ساوجبلاغ گفت: احداث تصفیه خانه شهرک صنعتی هشتگرد به عنوان یکی از مهم ترین معضلات محیط زیستی شهرستان ساوجبلاغ ومطالبه جدی شهروندان هشتگرد ونظرآباد کار ساخت آن در گذشته آغاز شده بود که با پیگیری های جدی ،  دهه فجر سال جاری شاهد شروع به کار رسمی این طرح مهم در شهرستان خواهیم بود .

ابوالقاسم پالیز گیر افزود:  ساختمان اداری این تصفیه خانه  قسمت پایپینگ (لوله گذاری)حوضچه های تصفیه به صورت کامل تکمیل شده و فاز اول آن به میزان ۹۰۰ تا ۲۰۰۰ مترمکعب پساب صنعتی وانسانی در روز توسط این تصفیه خانه تصفیه می گردد.

او گفت: این تصفیه خانه درزمینی به مساحت ۶۸۰۰ مترمربع با پیش بینی طرح توسعه اجرا شده و کار آزمایشی آین مجموعه از امروز شروع شده و در فجر  ۹۸ فاز۱ آن به بهرداری خواهدرسید ودراین مرحله ۷۰۰ مترمکعب ازفاضلاب شهرک تصفیه و مورد استفاده در بخش اراضی کشاورزی جنوب شهرستان ساوجبلاغ قرارخواهدگرفت.

رییس اداره محیط زیست ساوجبلاغ  نیز با اشاره به نظارت جدی این اداره بر روند ساخت و ادامه فعالیت این تصفیه خانه افزود: همه موارد بصورت جدی دیده شده و باید استاندارد های لازم را رعایت نمایند.

محمودی گفت:پیشنهادشده است باتوجه به مطالبه جدی کشاورزان و شهروندان شهرستان های نظرآباد و ساوجبلاغ در خصوص استانداردسازی خروجی فاضلاب شهرک به اراضی کشاورزی، دراسرع وقت جلسه مشترکی باحضور فرمانداران ودادستان های هردوشهرستان،مدیران کل محیط زیست وصنعت ومعدن وآبفا در بهره برداری ازاین تصفیه خانه برنامه ریزی گردد .

انتهای پیام / م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.