مدیر کل دفتر محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهاد کشاورزی گفت: متقاضیان می توانند از تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون با اولویت ایجاد تصفیه خانه در حوزه دام و کشت محصولات گواهی شده اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سعید سعادت، مدیر کل دفتر محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهاد کشاورزی گفت:در راستای پایش شاخص‌های پایداری، آلایند‌ه ها، مدیریت پسماند و پساب‌ها در بخش کشاورزی با همکاری معاونت بهبود تولیدات دامی تا کنون سیستم تصفیه خانه پساب ۶ واحد از ۱۸ واحد دامداری مشمول این طرح  به بهره برداری رسیده است.

سعادت افزود: متقاضیان میتوانند با استفاده از تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون با نرخ ۱۵ درصد با اولویت ایجاد تصفیه خانه در حوزه دام و کشت محصولات گواهی شده در گلخانه‌ها اقدام نمایند.

او با  اشاره به استاندار‌ها و نظام ایمنی زیستی در روند صدور پروانه نشان حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی گفت: این گروه اقدام به آموزش ۲۹ نفر مدیرکنترل کیفی محصولات کشاورزی و همچنین با همکاری مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی به آموزش ۴۰ نفر ازکارشناسان مروجین پهنه و همچنین بهره برداران بخش کشاورزی در استان نموده است.

مدیر کل دفتر محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهاد کشاورزی بر همکاری و هماهنگی به منظور استفاده از ظرفیت تعاونی‌های روستایی و فعال کردن اتحادیه‌های آن جهت تشکیل هلدینگ‌ها برای تولید محصول گواهی شده و اخذ نشان حد مجاز آلاینده‌ها تاکید کرد و افزود: داشته و اذعان کردند که برای متقاضیان ایجاد هلدینگ، تسهیلات بانکی با نرخ ۱۵% مهیا شده است.

 مدیر کل دفتر محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهادکشاورزی به منظور توسعه و تعاملات دفتر محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌های جهاد کشاورزی استانها،   با حضور در استان البرز از نزدیک عملکرد گروه محیط زیست سازمان جهاد کشاورزی البرز را بررسی کرده و به تعامل و تبادل نظر با مدیر و کارشناسان این مجموعه پرداختند.

استان البرز دارای ۶۸ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است.

انتهای پیام / ر . م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.