سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس بازار مالی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

بازار مالی شک لحظه ای قیمت را رد کرد

محمد مهدی سماواتی گفت: در سومین هفته دی بازار مالی دچار نوسان شدیدی شد که بازار طلا نیر دچار شک لحظه ای قیمت شد.

محمد مهدی سماواتی کارشناس  بازارهای مالی در  گفت و گو با خبرنگاربورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: درسومین هفته دی ۹۸ با اتفاقاتی تاثیر گذار در اقتصاد کشور و دنیا  روبرو بودیم که بازار ارز نسبت به دیگر بازار‌های مالی دیگر با مدیریت بیشتر از نوسان کمتری برخودار بود.

او تصریح کرد: به نظر می‌آید نرخ   ارز در روز‌های آینده به قیمت  قبل از نوسان‌های اخیر بر میگردد و روند نزولی پیش می‌گیرد. البته بعد از صحبت‌های رئیس جمهور آمریکا در روز ۱۸ دی ۹۸ قیمت نفت ۴ درصد ریزش کرد و قیمت جهانی طلا  از نرخ حدود یک هزار و ۶۳۰ دلار به یک هزار و ۵۰۴ دلار افت داشت و دچار شک لحظه‌ای قیمت شد.

سماواتی بابیان اینکه بیشترین نوسان قیمت در بازار طلا بوده است اظهار کرد: با کاهش قیمت جهانی طلا  انتظار می‌رود در روز‌های آینده  قیمت طلا با کاهش قابل توجه‌ای  کار خود را شروع کند و تنها بازار بورس با فزایش  در صدد جبران کاهش شاخص  سهام در روز‌های آینده برآید در مقابل  بازار ارز نیز با ثبات در نرخ به کسب و کار خود دامه می‌دهد.

او افزود: سهام شرکت‌هایی که متاثر از نرخ ارز و قیمت جهانی طلا هستند چشم انداز مثبتی پیش رو دارند که منوط به آرامش و نبود اتفاقات خاص تاثیر گذار در روز‌های آینده دارد.

بهبود شرایط صادرات نفت با وجود تشدید تحریم ها علیه ایران

سماواتی با توجه به  صحبت‌های اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تشدید تحریم‌ها علیه ایران  گفت: تحریم‌های آمریکا بر صادرات نفت ایران تاثیرگذار نخواهد بود چراکه در بیشترین حد علیه ایران اعمال شده و اثر گذار‌ترین تحریم‌ها را پشت سر گذاشته ایم  که  در پی آن بازار صادرات نفت ایران مشتریان خاص خود را دارد و در آینده از پیشرفت  بیشتری برخودار می‌شود.

او بیان  اینکه ایران امنیت تنگه هرمز را تامین می‌کند افزود:  کشور‌های همسایه در صادرات نفت، ایران را همراهی و حمایت می‌کنند و سعی می‌کنند که تنش‌ها بیشتر نشود چراکه امنیت تنگه هرمز که یک منطقه استراتژیک است را  ایران تامین می‌کند .

این کارشناس بازار مالی بیان کرد: در روز‌های آینده شرایط فروش نفت نیز بهتر خواهد بود.


بیشتر بخوانید: عبور سربلند بازارهای مالی ایران از پرتنش ترین هفته / نرخ ها در بورس اصلاح شدند


روند سعودی در انتظار شاخص بورس

حمید رضا مهرآور کارشناس  بازار بورس و سرمایه در  گفت‌وگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  گفت: با وقایعی که در روز های اخیر اتفاق افتاد تمایل مردم برای  سرمایه گذاری کم شده بود که در پی آن حجم خرید اوراق نسبت به میزن عرضه آن در بازار کم تر شد.

او افزود: در ابتدای هفته سوم دی  ۹۸ شاهد افزایش شدید عرضه سهام بودیم که در روزهای بعد نیز این روند کاهش یافت . البته شرکت های سرمایه گذاری و حقوقی منابعی را تجهیز کردند و در حمایت بازار بورس کمک کردند.

مهرآور اظهار کرد : اگر بازار سرمایه را به دونوع سیستماتیک و غیر سیستماتیک تقسیم کنیم در بازار غیر سیستماتیک ریسک نداریم و از وضعیت بهتری نسبت به گذشته برخوردار است.

این کارشناس بازار مالی تصریح کرد: معتقدم بازار سرمایه در روزهای آینده وضعیت بهتر و روندی سعودی  را تجربه کند  البته وقایعی که شرایط سیاسی و اقتصادی کل کشور را تحت تاثیر قرار می دهد سبب نوسان های شدیدی می شود که این امری طبیعی در بازار های مالی است.

 

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.