سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس بنیاد نخبگان قم عنوان کرد؛

اشتغال به تحصیل ۱۴۰ هزار دانشجو و طلبه در قم

رضایی گفت: ۱۴۰ هزار دانشجو و طلبه در قم مشغول تحصیل هستند که می‌توانند در جهاد علمی نقش موثری داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،محمد محمدرضایی،رئیس بنیاد نخبگان قم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم بیان کرد: ۷۰ هزار دانشجو و بیش از ۷۰ هزار طلبه در استان قم مشغول تحصیل هستند که می‌توانند در مسیر جهاد علمی نقش موثری داشته باشند.

او تاکید کرد: ۴۰۰ تن از نخبگان استان قم مشمول تسهیلات نخبگانی و حضور در جشنواره‌های مختلف ملی و بین المللی قرار گرفته اند.

رئیس بنیاد نخبگان قم تصریح کرد: مخترعان و مبتکران خارج از مراکز علمی هم می‌توانند به بنیاد نخبگان بپیوندند، جامعه نخبگانی قم منحصر در مراکز دانشگاهی و حوزه‌های علمیه نیست.

محمدرضایی تاکید کرد: برخی از نخبگان استان حتی مدرک دیپلم هم ندارند، اما به دلیل ثبت اختراعات در دایره حمایت بنیاد نخبگان استان قم قرار گرفته اند.

او عنوان کرد: بنیاد نخبگان به عنوان یکی از معاونت‌های ریاست جمهوری تلاش می‌کند سیاست‌های راهبردی کشور را بر مبنای نیاز‌های اصلی کشور شناسایی کند.

محمدرضایی ادامه داد: نخبه شناسایی، نخبه گزینی و استفاده از توان نخبگان علمی و فرهنگی از مهمترین رسالت‌های بنیاد نخبگان است.

رئیس بنیاد تخبگان قم اظهار داشت: نخبگان با ظرفیت‌هایی که دارند باید خلا و نیاز‌های جامعه را شناسایی و در راستای رفع آن‌ها اقدام نمایند.

محمدرضایی عنوان کرد: همانگونه که انقلاب اسلامی از قم آغاز شد، جهاد علمی هم باید از این استان شروع گردد.

او  تاکید کرد: از مراکز آموزش عالی استان انتظار می‌رود زمینه‌های جهاد علمی را بیش از گذشته در دانشگاه‌های فراهم کنند.

رئیس بنیاد تخبگان قم در پایان اظهار داشت: قیام ۱۹ دی مردم قم پایه ریزی و شکل گیری انقلاب اسلامی را رقم زد.

محمد رضایی همچنین در گوشه‌ای از بیانات خود به منویات رهبری معظم انقلاب در بیانیه گام دوم در رابطه با اهمیت علم و دانش اندوزی اشاره کرد.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.