سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانمارک موقتا نظامیانش را از عراق خارج می‌کند

با افزایش تنش‌ها در منطقه، دانمارک تصمیم گرفته است به طور موقت نظامیانش را از عراق خارج و به کویت منتقل کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در پی ترور سردار قاسم سلیمانی در حمله پهپادی هفته گذشته آمریکا و اقدام تلافی‌جویانه ایران، پارلمان عراق به این نتیجه رسید که نیرو‌های خارجی دیگر نباید در این کشور باقی بمانند.

در حالی که نروژ، سوئد و فنلاند همگی تصمیم گرفتند با وجود تشدید تنش‌های اخیر در عراق نیرو‌های خود را در این کشور حفظ کنند، دانمارک به تنها کشور اسکاندیناوی تبدیل شد که با منتقل کردن بیشتر نیروهایش به کویت عراق را ترک می‌کند.

شبکه تلویزیونی سوئدی اس‌وی‌تی به نقل از یک مقام دولتی گزارش داد با وجود حمله موشکی اخیر در منطقه، حدود ۷۰ سرباز سوئدی که در عراق مستقرند، آنجا باقی خواهند ماند.

پتر هولتکویست، وزیر دفاع سوئد، پس از دیدار روز پنجشنبه با اعضای کمیته روابط خارجی پارلمان، گفت: خط مشی اصلی دولت این است که این واحد باید [در عراق] باقی بمانند.

استفان لووِن، نخست وزیر سوئد، نیز تاکید کرد که این کشور و متحدان آن به حدی در جنگ با داعش سرمایه‌گذاری کرده‌اند که ماندن در عراق برای آن‌ها اهمیتی زیاد دارد.

همسایه‌های سوئد، یعنی نروژ و فنلاند هم تصمیم گرفته اند در عراق باقی بمانند. اما با افزایش تنش‌ها، دانمارک تصمیم گرفته است به طور موقت نیروهایش را از عراق خارج کند. مته فردریکسن، نخست وزیر دانمارک، گفت: بیشتر نیرو‌های دانمارکی که در عراق مستقرند به طور موقت به کویت منتقل می‌شوند.

در پی حملات موشکی اخیر به پایگاه عین الاسد، حدود ۱۰۰ نفر از ۱۳۳ نیروی دانمارکی مستقر عراق به کویت منتقل خواهند شد تا اوضاع کنونی بین ایران و آمریکا به ثبات بیشتری برسد. به هر حال بین ۳۰ تا ۴۰ سرباز دانمارکی در عراق باقی خواهند ماند.

این هفته آلمان نیز اعلام کرده بود به دلیل تنش‌های منطقه‌ای، برخی از سربازان خود را از عراق خارج و آن‌ها را به طور موقت به اردن و کویت منتقل می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.