سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظرسنجی: بیشتر آمریکایی‌ها معتقدند اقدام ترامپ در ترور سردار سلیمانی امنیتشان را به خطر انداخته است

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد ۵۵ درصد مردم آمریکا معتقدند اقدام تروریستی اخیر واشنگتن به دستور ترامپ، امنیت کشورشان را به خطر انداخته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، نتایج نظرسنجی یو اس‌ای تودی/ ایپسوس نشان داد که ۵۵ درصد شرکت کنندگان آمریکایی اعلام کرده اند ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس از سوی آمریکا باعث کاهش امنیت کشورشان شده است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۵۲ درصد آمریکایی‌ها رفتار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را در تهدید ایران محکوم کردند و در مقابل فقط ۳۴ درصد از این اقدام رئیس جمهور آمریکا علیه ایران حمایت کردند.

بر اساس این نظرسنجی، ۵۲ درصد شرکت کنندگان هم ادعا کردند این اقدام آمریکا احتمال تلاش ایران را برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای بیشتر می‌کند. این نظرسنجی در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه به صورت آنلاین بر روی ۱۰۰۵ شخص بالغ انجام شد.

گفتنی است آمریکا بامداد روز جمعه با حمله هوایی به فرودگاه بغداد سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ۱۰ تن دیگر از جمله فرمانده نیرو‌های بسیج مردمی عراق را به شهادت رساند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری رسما اعلام کرد به دستور مستقیم او عملیات انجام شد.

به دنبال ترور سردار سلیمانی به دست آمریکا، بامداد روز چهارشنبه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد با استفاده از موشک‌های بالستیک، پایگاه «عین الاسد» در عراق که نیرو‌های ارتش ترورریستی آمریکا در آن مستقر هستند را مورد هدف قرار داد. این پایگاه بزرگترین، مجهزترین و مهمترین پایگاه آمریکا در عراق به شمار می‌رود.

دونالد ترامپ پس از ترور سردار سلیمانی در حساب توییتر خود تهدید کرده بود که در صورت هر گونه اقدام از سوی ایران، ۵۲ هدف را در این کشور مورد حمله قرار می‌دهد. به دنبال این تهدید ترامپ، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران هم در حساب توییتر خود اعلام کرد آن‌هایی که به عدد ۵۲ اشاره می‌کنند، باید عدد ۲۹۰ را هم به یاد داشته باشند. هرگز ملت ایران را تهدید نکنید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.