سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

توضیحات الویری درباره قانونی بودن یا نبودن انتخابات هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها

رئیس شورای عالی استان‌ها درباره قانونی بودن یا نبودن انتخابات هیئت رئیسه این شورا توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها در بیست و هفتمین اجلاس شورای عالی استان‌ها پیرامون حواشی که در خصوص قانون بودن یا نبودن انتخابات هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها به وجود آمده است، در جمع خبرنگاران گفت: انتخابات هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها در تاریخ ۲۱ آذر انجام شد و نتیجه آن را هم ۲۵ آذر به وزارت کشور ارسال کردیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه وزارت کشور در تاریخ ۲ دی ماه نامه‌ای را به شورای عالی استان‌ها ارسال کرد، گفت: در این نامه آمده بود که این انتخابات مورد اعتراض است و علتش را هم تذکر وزیر مبنی بر به تعویق انداختن انتخابات عنوان کرده بودند.

او افزود: امروز در این خصوص بحث کردیم که آیا وزارت کشور شکایتش قابل طرح است یا نه و اگر قابل طرح است، آیا می‌تواند با نظر وزیر کشور صورت گیرد.

الویری تصریح کرد: ما به وزارت کشور اعلام کردیم که اعتراض وزیر در تاریخ ۱۰ دی رسیده، در حالی که آقای احمدی معترض بود که این طور نیست و اعتراض در تاریخ ۹ دی به شورای عالی استان‌ها رسیده و با این ادعا من هم گفتم که اگر حرف آقای احمدی درست باشد، من از جایگاه خود استعفا می‌دهم و اگر غیر از این باشد دیگر قابل طرح نیست.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه وزارت کشور حق دارد به مصوبه ما اعتراض کند، گفت: اگر هم ما با آن‌ها مخالفت کنیم، موضوع به هیئت حل اختلاف مرکزی می‌رود.

الویری با تأکید بر اینکه از نظر ما موضوع انتخابات هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها تمام شده است، تصریح کرد: علت این است که دو هفته پیش مهلت اعتراض تمام شد و در آن مدت هم اعتراضی برای ما نیامده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها تأکید کرد: اصولا وزیر کشور نمی‌تواند در مورد زمان برگزاری انتخابات نظر دهد، چون این موضوع جزو وظایف شورای عالی استان‌هاست.

الویری در خصوص ارسال نامه‌ای از سوی سازمان بازرسی کشور به شورای عالی استان‌ها برای بررسی اعتراض وزیر کشور، گفت: در پی این نامه ما هم درخواست وزیر کشور را امروز در جلسه مورد بررسی قرار دادیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.