سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شورای عالی استان‌ها مطرح کرد؛

شهادت کمترین پاداش برای سردار سلیمانی است

الویری گفت: برای سردار حاج قاسم سلیمانی، شهادت کمترین پاداش بود و رفتن او برای همه دوستداران ایران مصیبتی بزرگ است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها در بیست و هفتمین جلسه این شورا گفت: سلام و درود می‌فرستم به روان پاک و مطهر شهدا و شهید وارسته و والا مقام سپهبد قاسم سلیمانی و همراهان شهیدش که همگی عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ هستند.

رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: این روزها ملت ایران عزادار شهادت بزرگمردی هستند که برای دفاع از سرزمین ما چه در سال‌های جنگ تحمیلی و چه پس از آن که بنیادگرایان داعشی عرصه را بر زندگی و حیات مردم خاورمیانه تنگ کرده بودند ایستاد و خلافت آنان را که تا نزدیک مرز ما پیش آمده بودند در هم پیچید، مردی که نامش نیز لرزه بر اندام زورگویان، مستبدان منطقه و جهان می‌اندازد و امنیت و آرامش امروز خود را مدیون استواری و استقامت او و هم‌سنگرانش هستیم.

او با اشاره به حضور خیل عظیم مردم در مراسم تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: شهادت این بزرگمرد بار دیگر مردم ایران را فارغ از هر جناح و حزب و دسته‌ای در کنار هم گرد آورد و تشییع پیکر او نمادی از وحدت ملی بود.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: اقدام سخیفانه آمریکا که به صورت واضح نقض قوانین بین المللی و نافی حقوق بشر و اقدامی تروریستی در حذف یک شخصیت برجسته سیاسی-نظامی در کشوری ثالث است را از یاد نخواهیم برد.

الویری تأکید کرد: دستور مستقیم رئیس جمهور آمریکا برای این عمل تأییدی بر عملیات تروریستی این کشور در منطقه است.

او ادامه داد: برای سردار حاج قاسم سلیمانی شهادت کمترین پاداش بود و رفتن او برای همه دوستداران ایران مصیبتی بزرگ است، زیرا وطن سردار بی نظیری را از دست داد که جز به سربازی برای دین و میهن به هیچ چیز دیگری نیندیشیده بود و هرگز خود را آلوده جناح بندی‌های سیاسی و تعاملات اقتصادی و حاشیه‌ها نکرده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه شهادت سردار سلیمانی نقطه عطف در مبارزات ملت‌های مسلمان با استکبار جهانی است، گفت: شهادت سردار سلیمانی آثار وجودی خود را در جمع آزادی خواهان جهان به ویژه در غرب آسیا نشان خواهد داد و اعتقاد ما این است که بیداری اسلامی در منطقه شتاب خواهد گرفت و به امید خدا نیرو‌های مقاومت سلطه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها را در غرب آسیا پایان خواهد داد.

الویری با اشاره به جان باختن تعدادی از تشییع کنندگان در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در استان کرمان گفت: حادثه روز‌های گذشته در کرمان را تسلیت می‌گویم و برای جانباختگان این حادثه طلب رحمت، مغفرت و عاقبت به خیری در سایه شهدای گرانقدر را دارم و برای خانواده‌های آن‌ها از خداوند متعال صبر مسئلت می‌کنم.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: حضور و مشارکت مردم گران‌ترین و ارزشمند‌ترین سرمایه ما در جامعه ایران است، در شرایطی که دشمنان کشور از هیچ کوششی برای به انزواء کشیدن و تحمیل تحریم‌ها به مردم دریغ نمی‌کنند باید قدر لحظه لحظه همراهی آن‌ها را دانست.

الویری ادامه داد: بر روان پاک شهید حسین پورجعفری، شهید هادی طارمی، شهید وحید زمانیان، شهید شهروز مظفری نیا و شهید ابومهدی المهندس سلام و درود می‌فرستم و از شهرداری‌های سراسر کشور می‌خواهم همانند تهران معابر و اماکن مناسبی را به نام این قهرمانان سرافراز نامگذاری کنند.

او ضمن تبریک شروع سال نو میلادی گفت: بازگشت به پیام صلح پیامبران اولوالعظم می‌تواند نجات بخش ما در دنیای کنونی باشد و امیدوارم که سال جدید میلادی، سال صلح و آرامش هم برای انسان‌ها و هم برای طبیعت باشد.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: سقوط هواپیمای اوکراینی عزای ملی دوم را در هفته‌ای که گذشت برای ملت ما رقم زد و تعداد زیادی از سرمایه‌های انسانی این مرز و بوم جان خود را از دست دادند.

الویری بیان کرد: امیدوارم مسئولان در به کار گیری و دادن مجوز به پرواز‌های خارجی علاوه بر قیمت، کیفیت هواپیما و رعایت استاندارد‌ها، ایمنی را با وسوسه و دقت مورد توجه قرار دهند.

او با اشاره به آخرین وضعیت لایحه درآمد‌های پایدار در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه کلیات لایحه درآمد‌های پایدار پس از تصویب ۲۱ ماده در مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان رد شد و به نظر می‌رسد شورای نگهبان به وظیفه نظارتی شورا‌ها اشاره کرده و این در حالی است که در لایحه پیشنهادی موضوع اصلی تأمین درآمد پایدار برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بوده و اختیارات شورا‌ها بخشی از آن است.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: این لایحه فرصتی ارزشمند برای افزایش منابع جدید درآمد و تسهیل در استفاده از ابزار‌ها و منابع جدید درآمدی برای شهرداری به وجود می‌آورد که در مجلس مدت‌ها کار کارشناسی روی آن صورت گرفته است.

الویری ادامه داد: هم اکنون که پس از پیگیری‌های مجدانه و نیز همراهی دولت در ارائه لایحه درآمد‌های پایدار و نیز کمک موثر مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان خواست و اراده عمومی شهروندان لایحه مذکور به تصویب رسیده و به شورای نگهبان ارسال شده است، حال شورای نگهبان مانع قانونی شدن این لایحه شده است.

او افزود: شورای نگهبان و ارکان حکومت در کشور باید بدانند که اگر به دنبال کشوری توسعه یافته هستند ناگزیرند که روستا‌ها و شهر‌هایی توسعه یافته داشته باشند.

رئیس شورای عالی استان‌ها تأکید کرد: سیاست یک بام و دو‌ هوا در اداره امور شهر چیزی جز توسعه نیافتگی و استمرار وضع نامناسب موجود را در پی نخواهد داشت.

الویری با اشاره به ورود دیگر دستگاه‌ها جهت تصویب لایحه درآمد‌های پایدار گفت: از همه دلسوزان کشور نیز درخواست دارم تا نگذارند مصوبه درآمد‌های پایدار مسکوت بماند و تلاش کنند تا با اصرار بر آن در مجلس و نیز تصویب نهایی در مجمع تشخیص مصلحت نظام یک گام دیگر به اجرای بدون تنازل اصول قانون اساسی نزدیک‌تر شوند.

او با اشاره به شروع فصل سرما گفت: با توجه به مشکلات وارونگی هوا در فصل سرما در کلانشهر‌ها که گریبان‌گیر بسیاری از شهروندان شد، لازم است در بودجه سال ۹۹ توجه جدی به توسعه حمل و نقل عمومی شود و منابع لازم برای این امر تخصیص یابد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.