سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرونده تعیین حریم ۶ بنای تاریخی در اردبیل تکمیل شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: پرونده تعیین حریم ۶ بنای تاریخی ثبت شده در استان تکمیل و جهت تایید به دفتر ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی ارسال شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: تاکنون عرصه و حریم ۳۲ بنا و محوطه تاریخی در این استان شناسایی شده است.

او افزود: با این وجود تعیین حریم ۳۵۰ بنای تاریخی ظرفیت شناسایی شده در استان است که پرونده ۶ مورد تکمیل و جهت تصویب به وزارت میراث فرهنگی ارسال شد و ۴ مورد دیگر نیز در دست اقدام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل تاکید کرد: تعیین عرصه تنها در بنای تاریخی که به ثبت ملی رسیده امکان پذیر است و در ادامه تعیین حریم بعد از ثبت ملی و تعیین عرصه عملیاتی می‌شود.

فلاحی با اشاره به اینکه ضرورت تعیین حریم و ضوابط حفاظتی در شورای حریم اداره کل میراث فرهنگی استان بررسی می‌شود، گفت: بعد از تایید کارشناسان، پرونده درخواستی به دفتر ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و فرهنگی ارسال می‌شود.

او تاکید کرد: دفتر ثبت آثار با تشکیل جلسه شورای حریم نسبت به بررسی ضوابط اقدام کرده و بعد از تصویب، ضوابط حفاظتی از طرف وزیر میراث فرهنگی به استاندار اعلام می‌شود تا از سوی دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اظهار کرد: تعیین عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی موجب صیانت اثر تاریخی شده و مانع از تخریب آن می‌شود و به همین دلیل اهمیت قابل توجهی دارد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.