سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فراگیری سلامت نیازمند بسیج همگانی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: فراگیری سلامت نیازمند بسیج همگانی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گفت: تحقق و فراگیری سلامت در جامعه نیازمند بسیج همگانی و مشارکت همه مردم و دستگاه‌های اجرایی است.

او افزود: انسان برای زندگی سالم و با نشاط نیازمند امنیت و سلامت است و این دو مؤلفه و هر زمان یکی از این دو مؤلفه به مخاطره افتد ارزش و جایگاه آن نمایان می‌شود.

مردانی اضافه کرد: در حوزه سلامت نیز دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلفی مسئولیت حفظ بهداشت جامعه را بر عهده دارند و نباید تمامی مطالبات را بر دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت معطوف کرد.

او ادامه داد: در حوزه بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی ۲۵ درصد این مسئولیت را عهده‌دار است و ۷۵ درصد آن به دیگر دستگاه‌ها مربوط می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر مشارکت دهی مردم در حوزه سلامت، اظهار داشت: تحقق آرمان‌های نظام سلامت بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست و نیازمند فرهنگسازی، آگاه‌سازی و حساس‌سازی عمومی است.

مردانی روند اجرای سند جامع سلامت چهارمحال و بختیاری را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اهدافی که برای دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته شده در مدت یکسال گذشته به طور کامل محقق شده است.

او افزود: این سند همچنان دارای نقاط ضعفی است که باید از سوی دستگاه‌ها و مجریان شناسایی و برطرف گردد.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.