سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید ۳۰ تن کمپوست در کامفیروز

۳۰ تن کمپوست غنی شده محلی در کامفیروز تولید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ابراهیم عسکری مسئول مرکز جهاد کشاورزی کامفیروز شمالی گفت: ۳۰ تن کمپوست غنی شده محلی برای استفاده در کانون یادگیری باغ سیب به عنوان یک واحد الگویی نمونه تولید شد.

او، بیان کرد: این کمپوست از پسماند‌های آلی، کود‌های حیوانی متنوع و افزودنی‌های مجاز تهیه شده است.

عسکری تصریح کرد: جایگزین کردن کود کمپوست به جای کود‌های شیمیایی و استفاده از کمپوست در محل کانون یادگیری می‌تواند گامی موثر برای سایر بهره برداران و فرهنگ سازی آن در بین کشاورزان باشد.

مسئول مرکز جهاد کشاورزی کامفیروز شمالی با بیان اینکه کمپوست علاوه بر کمیت در ارتقای کیفیت محصول هم نقش اساسی دارد، افزود: استفاده از کمپوست موجب افزایش مقاومت گیاهان در مقابل امراض و بیماری‌ها و جلوگیری از سرما زدگی باغ‌ها می‌شود.

او، با اشاره به اینکه افزایش ماده آلی خاک، کاهش مصرف آب، افزایش تولید، حفظ محیط زیست و تولید محصول سالم از جمله مزایای استفاده از کود کمپوست بوده، اضافه کرد: کمپوست دارای عناصر غذایی پرمصرف و کم مصرف مورد نیاز گیاهان است.

عسکری اظهار کرد: ذرات اسید فولیک حاصل از کمپوست دارای خاصیت جذب کنندگی شدید است که عناصر غذایی را به خود جلب نموده و به آسانی در اختیار گیاهان قرار می‌دهد.

مسئول مرکز جهاد کشاورزی کامفیروز شمالی تاکید کرد: تولید و مصرف بیش از ۷۰ تن کمپوست محلی برای استفاده در مزارع شتوی هم در دستور کار قرار گرفته است.

او، گفت: کانون یادگیری، یک واحد متعلق به کشاورز نمونه یا خبره است که توان انتقال دانش و تجارب را به سایر تولید کنندگان داشته باشد و در آن کلیه توصیه‌هایی که منجر به ارتقای کمی و کیفی عملکرد وی شده به سایر بهره برداری‌های همجوار، انتقال می‌یابد.

عسکری بیان کرد: در مرودشت یک واحد تولید کمپوست قارچ و دو واحد کمپوست آلی به صورت صنعتی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.