سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استان همدان سومین استان کشور در اجرای آبیاری نوین

مدیر و آب و خاک جهاد کشاورزی استان همدان گفت: استان همدان سومین استان بر‌تر کشور در اجرای آبیاری‌های نوین است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ابراهیم فرامرزی، مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در جمع خبرنگاران گفت: بیشتر دشت‌های استان بحرانی و ممنوعه در برداشت آب زیر زمینی است.

او با بیان اینکه فرهنگ سازی و ایجاد زیرساخت ها برای مصرف یهینه آب به ویژه در بخش کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد افزود: استان همدان  سومین استان کشور در اجرای سامانه‌های آبیاری استان است و با اجرای طرح های آبیاری  نوین در ۱۵۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان ، ۶۰۰ میلیون متر مکعب از منابع آب زیر زمینی ذخیره سازی شده است .

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: با اجرای آبیاری‌های نوین تولید در واحد سطح ۳۵ درصد افزایش و مصرف سموم  در این زمین های کشاورزی ۲۵ درصد کا هش  یافته است .

فرامرزی ادامه داد: ۹۰ درصد اراضی مستعد ما تاکنون به این روش آبیاری مجهز شده است و امسال ۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های آبیاری‌های نوین  تخصیص یافت.

او ادامه داد: ۱۶ هزارهکتار اراضی مستعد داریم که اراضی خرد و متعلق به  ورثه هستند  و تلاش می کنیم طرح های  آبیاری نوین هم در این زمین ها اجرا شود .

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه امسال طرح های آبیاری نوین در   ۴ هزار هکتار اجرایی خواهد شد  افزود: بارش های بهار امسال خسارت هایی به قنات هایاستان وارد کرد و  امسال ۵۰ رشته قنات را با ۶۸ میلیارد تومان اعتبار مرمت و بازسازی خواهیم کرد .

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.