سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پمپئو: رفتار متحدان اروپایی ما کمک‌کننده نبود

در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی، وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی از رفتار اروپایی‌ها انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، در پی به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران در حمله تروریستی پهپادی آمریکا، مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور اعلام کرد متحدان اروپایی واشنگتن کمک کننده نبوده اند.

وزیر خارجه آمریکا به شبکه خبری فاکس نیوز گفت: صادقانه بگویم اروپایی‌ها به آن اندازه‌ای که می‌خواستیم کمک کننده نبودند.

پمپئو در ادامه مدعی شد: انگلیس، فرانسه و آلمان همگی باید بدانند که آنچه ما انجام دادیم، آنچه آمریکایی‌ها انجام دادند، باعث نجات جان انسان‌ها در اروپا نیز شد.

وی بار دیگر ادعا‌های پیشین خود را تکرار کرد که سردار سلیمانی در حال برنامه ریزی برای تدارک حمله‌ای قریب الوقوع بود. وزیر خارجه آمریکا در ادامه لفاظی‌های خود گفت: این یک اتفاق خوب برای کل دنیا بود و ما از همه مردم دنیا می‌خواهیم که آنچه را در تلاش برای انجام آن هستیم حمایت کنند تا جمهوری اسلامی ایران به آسانی همانند یک کشور عادی رفتار کند.

در پی حمله تروریستی آمریکا و شهادت سردار قاسم سلیمانی، شماری از سران کشور‌های دنیا درباره این اقدام ابراز نگرانی کردند.

سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس، فرمانده الحشد الشعبی و تعدادی دیگر از مبارزان الحشد الشعبی طی حمله ناجوانمردانه بامداد جمعه نیرو‌های متجاوز و تروریست آمریکایی به فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.