رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اطلاع رسانی رسمی کاخ سفید به کنگره درباره عملیات ترور سردار سلیمانی را موجب افزایش نگرانی‌ها درباره امنیت مردم آمریکا دانست.

پلوسی: ترور قاسم سلیمانی موجب نگرانی درباره امنیت مردم آمریکا شده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به اطلاع رسانی رسمی کاخ سفید به کنگره درباره عملیات ترور سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت که این اقدام دولت آمریکا بیش از آنکه پاسخ دهنده باشد، سوالات بیشتری را بوجود آورده است.

وی افزود: «این سند سوالات جدی و فوری درباره زمان‌بندی، شیوه و توجیه تصمیم دولت برای درگیری در اقدام خصمانه علیه ایران بوجود آورده است. این تصمیم بسیار غیرمعمول، نگرانی‌ها را افزایش داده که کنگره و مردم آمریکا درباره امنیت ملی‌شان در ابهام قرار داده شده‌اند.»

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داد: «اقدام نظامی تحریک‌آمیز، تنش‌زا و نامناسب جان شهروندان، دیپلمات‌ها و نیرو‌های آمریکایی و متحدان را در خطر قرار می‌دهد. این اقدام خصمانه بدون قانون مجوز استفاده از نیروی نظامی علیه ایران، بدون رایزنی با کنگره و بدون ارائه استراتژی مشروع و شفاف به کنگره و مردم صورت گرفته است.»

روز شنبه کاخ سفید کاخ سفید اعلام کرد در راستای قانون وار پاور (war power)، به طور رسمی کنگره آمریکا را در جریان ترور سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس قرار داده است.

براساس قانون وار پاور که در سال ۱۹۷۳ به تصویب رسید، دولت آمریکا باید تا ۴۸ ساعت پس از هر عملیات نظامی که انجام می‌دهد کنگره این کشور را در جریان جزئیات آن قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۵ دی ۱۳۹۸
این افاضات به جایی نمیرسه
مشت محکمی به دهان تمام شما زده خواهد شد
چندین ساله که شما امنیت مردم مظلوم بیگناه یمن عراق بحرین سوریه افغانستلن پاکستان رو به هم زدید مرداشونوکشتین زناشونو اسیر کردید سر بریدید سالها جنگ و تفرقه پدرسوخته چرا هیشکی نباید جواب شما رو بده یک سیاره رو به اتیش کشیدید یه سازمان بین الملل شیاطینم واسه خودتون درست کردید منتظر بمونید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۱۰ ۱۵ دی ۱۳۹۸
سرکار خانم پلوسی : ایران چند همسایه دارد؟
تا چه شعاعی از نقاط صفر مرزی خود قدرت دفاع موشکی از نوع نقطه زن و هوشمند دارد؟
ترامپ میهمان را در منزل میزبان ترور کرد آیا؟ اینطور نیست؟
میهمانی که نه سلاح حمل میکرد نه لباس نظامی به تن داشت و نه گروه همراهش مسلح بودند یعنی یک تشریفات ساده میزبان از میهمان در فرودگاه بین المللی در یک خاک رسمی آیا؟ اینطور نیست؟
آیا؟ شما سیاستمدار کهنه کار آمریکا هستید؟ در روابط کاری با حقوقدانان روابط بین المللی نیز نشست و برخاست و مجالست دارید؟ از این جماعت سوال کنید و یکبار و فقط یکبار قوانین منشور سازمان ملل را در امور روابط بین الملل مطالعه کنید آنگاه جواب دهید که: آیا؟ کشتن یک مقام عالیرتبه در خاک یک کشور ثالث که یکی میزبان و دیگری میزبان است و هیچکدام اشغالگر نیستند در خاک رسمی و دارای استقلال و از اعضاء سازمان ملل در خاک خودش ترور شود چه کسی و کدام طرف مسئول عواقب است ؟
تروریسم دولتی که ترور کننده و هدایت کننده حمله ترور بوده؟ یا کسیکه مورد کشتار واقع شده؟ هان؟ بنابراین این اظهارات اراجیف سخیف و مشمئز کننده توجیهی و به عبارتی ماله کشی و ماست مالیزاسیون کردن قضیه از طرف مقامات مسئول ایالات متحده چه معنا و مفهومی دارد؟ برای ما که بی معناست برای سیاستمدارکهنه کاری مثل شما چطور؟
اگر به داستان و سناریو اینگونه نگاه کنیم و بررسی شود : آیا؟ تا ابدالدهر و الی الابد هیچ مقام عالیرتبه آمریکائی به کشورهای همسایه ایران سفر نخواهد کرد؟
اگر این سفر صورت بگیرد آیا با هواپیما و باند فرودگاه و ترمینال ورودی و خروجی برنامه ریزی میشود؟
و یا با شتر و قطار و اتوبوس و اتومبیل شخصی؟
طبق منشور سازمان ملل تمام کشورها یک حق و حقوقی دارند که در این سناریو این حق برای ایران محفوظ است و محق است که درست مانند آمریکا مقام عالیرتبه آمریکائی را در فرودگاه کشوری ثالث تا شعاع 2000کیلومتر قصاص کند که این حکم الله و خداوند ما در کتاب الله یعنی قرآن مجید و به زعم و تعریف شما انتقام خون در برابر خون یعنی یک مقام عالیرتبه مقابل یک مقام عالیرتبه در باند فرودگاه و مدخل ورودی و یا خروجی ترمینال فرودگاه بین المللی اگر درست و منطقی و عاقلانه فکر کنید این حقوق هم اینک هم برای عراق و هم برای ایران برای احقاق حق دفاع مشروع از خودشان محفوظ است و این قوانین حقوقی را خودتان برای اعضاء سازمان ملل نوشته اید شما ایران را سالیان سال به جهانیان در عرصه بین المللی تروریسم دولتی معرفی میکردید اما با جهالت یک رئیس جمهور احمق از نوع درجه یک به تمام اعضاء سازمان ملل ثابت کردید که چه کسی و کدام کشور تروریسم دولتی است به همتایان خودت توصیه کن درست و عاقلانه و منطقی موضع گیری کنند و با اراجیف سخیف و اظهارات کوچه بازاری دست به توجیه عملیات ناشایست ترامپ نزنند گرچه هیئت حاکمه آمریکا و نمایندگان کنگره و سنا در تمام ادوار و اعصار نه منطقی بوده اند و نه عاقلانه رفتار کرده اند و جهان سیاسی بین الملل همیشه شاهد و گواه بر این مدعا بوده و بقدری جنایت مرتکب شده اید که تعداد و آمار آن را فقط خداوند میداند و بس.......اگر حتی ایران نیز جوابتان را در منطقه ندهد(که این یک فرض محال است) تمام ملتهای منطقه که شبانه روزی توسط ارتش سنتکام شما مستقیم و غیرمستقیم کشتار شده اند برای یک خیزش و انتقام کفایت امر را میکنند....................
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۰:۴۰ ۱۵ دی ۱۳۹۸
اگر ادعا می کنید این عملیات تروریستی را ترامپ خودسرانه و بدون اطلاع کنگره انجام داده براي جلوگيري از هر گونه اقدامات بعدي فراگير ايران که عواقب خیلی وحشتناکی را برای آمریکا خواهد داشت، ترامپ را برای انتقام از اين اقدام تروريستي تحويل کشور ايران دهيد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۵ دی ۱۳۹۸
یا انتقام سخت
یا تحویل ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۸:۳۸ ۱۵ دی ۱۳۹۸
ترامپ مستاصل شده و قدرت تصمیم گیری درست ندارد از طرفی رای استیضاح اش در کنگره بالاست از طرفی سفارت آمریکا در بغداد در حال سقوط بود و با وارد شدن شهید حاج قاسم سلیمانی به معرکه سفارت آمریکا در بغداد ترس و وحشت اش بیشتر شد که دوباره داستان تسخیر لانه جاسوسی تهران در بغداد تکرار شود و سرعت و قطعیت استیضاح اش را بیشتر کند و تصمیمی عجولانه و از روی استیصال کامل گرفت و حالا می بیند که شرایط اش نسبت به قبل بهتر که نشد بدتر شد.
بهترین زمان ضربه زدن به آمریکا از طریق کانال دیپلماسی کشور همین حالاست که نباید این فرصت را از دست بدهیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۱۵ دی ۱۳۹۸
باید ازنگرانی همه بمیرید

به قطره قطره خون پاک شهدا باید از شما کشته بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۹ ۱۵ دی ۱۳۹۸
قبل از گل خوردن باید به اینجاش فک میکرد
آخرین اخبار