سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه می‌تواند حداقل چهار شهرک صنفی فلزکاران داشته باشد

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت : کرمانشاه می‌تواند حداقل چهار شهرک صنفی فلزکاران، کامیون‌داران، نعمیرکاران و شهرک سنگ داشته باشد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با اشاره به نبود هیچ شهرک صنفی در کرمانشاه بجز "دیزل‌آباد"، گفت : این شهرک نیز بسیار قدیمی است و اگرچه اکنون جزیی از شهر شده، اما در گذشته با وجود این شهرک هیچ خبری از مکانیکی و پنچرگیری در داخل شهر نبود.

او گفت : کرمانشاه اکنون نیز می‌تواند صاحب حداقل چهار شهرک صنفی باشد، که علاوه بر کامیون‌داران، شهرک سنگ، تعمیرکاران و فلزکاران را شامل شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه افزود: چند وقت است انتقال کامیون‌داران کرمانشاه به خارج از شهر و راه‌اندازی شهرک صنفی برای آن‌ها مطرح شده و امید داشتیم جابجایی این صنف مقدمه‌ای برای انتقال سایر مشاغل فنی به خارج از شهر باشد.

 کاشفی،گفت: مشکل کنونی انتقال کامیون‌داران به خارج از شهر بحث زمین آن است که هنوز نهایی نشده و اگر قرار باشد با زمینی که در شهرک صنعتی زاگرس برای این منظور پیشنهاد شده موافقت نشود، باید این محل را مختومه کنیم و سراغ گزینه‌های دیگری برویم.

او افزود: در حال حاضر خودکامیون‌داران نیز از وضعیت کنونی و ترافیکی که با آن مواجهند کلافه شده و خواستار جابجایی هستند.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه از پتانسیل فرش استان هم یاد کرد و با بیان اینکه فرش می‌تواند یکی از مراکز اشتغالزایی استان باشد، گفت: متاسفانه فرش کرمانشاه طی یکی، دو دهه اخیر مورد بی‌توجهی قرار گرفته و برخی از برند‌های فرش کرمانشاه که در گذشته در بازار‌های جهانی به فروش می‌رفت، رو به اضمحلال است.

کاشفی افزود: این در حالی است که برخی از استان‎های منطقه از جمله ایلام و کردستان در صنعت فرش خوب کار کرده اند و ما هیچ چیزی کمتر از آن‌ها نداریم.

او گفت: اگر برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم می‌توانیم ظرف مدت یک تا دو سال آینده برند فرش کرمانشاه را جابیندازیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه از مهمترین مشکلات صنعت فرش استان هم یاد کرد و نبود یک تشکل واحد و قدرتمند بخش خصوصی را از مهمترین این مشکلات دانست.

کاشفی گفت: به علاوه تعدد متولیان نیز مشکل دیگر صنعت فرش استان است.

او خواستار تشکیل بانک اطلاعاتی از زنجیره فرش استان در بخش‌های مختلف شد.

 رضا سلیم ساسانی رئیس اتاق اصناف کرمانشاه با بیان اینکه کامیون‌داران کرمانشاه نزدیک به سه سال است برای جابجایی اعلام آمادگی کردند، افزود: ۸۰ واحد دارای مجوز داریم که همه آن‌ها به صورت رسمی درخواست جابجایی خود را اعلام کردند.

او گفت: از آنجایی که هدف از جابجایی این واحد‌ها گسترش تعداد واحد‌های کامیون‌داران است، می‌توانیم واحد‌های بدون مجوز را نیز برای این منظور ترغیب کنیم و در نهایت ۱۵۰ واحد برای جابجایی به محل جدید پای کار باشند و تعهد محضری بدهند.

ساسانی با بیان اینکه این جابجایی در شرایطی صورت می‌گیرد که قیمت زمین برای واحد‌های صنفی همان ۳۵ هزار تومان مصوب شده تعیین شود، گفت: اگر کامیون‌داران از شهر خارج شوند، چندین رسته صنفی دیگر شامل تعمیرکاران، پنچرگیری‌ها و ... نیز با آن‌ها به خارج از شهر می‌روند .

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.