استاندار کرمانشاه گفت : باغ موزه دفاع مقدس استان تا خرداد ماه سال هزار و ۴۰۰ در حاشیه بزرگراه کربلا به بهره‌برداری می‌رسد.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : تمام برنامه‌ها و مسوولیت دستگاه‌های مربوط به این پروژه مشخص شده که بسیار خوشبین هستیم تا خرداد هزار و ۴۰۰ به مرحله افتتاح برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،او میانگین هزینه کرد هر دستگاه عضو کارگروه این پروژه مهم را حدود ۲ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت : مسوولیت این پروژه با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری است که بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس باید دستگاه مجری را معرفی کند.

بازوند موزه باغ دفاع مقدس را محلی برای نشان دادن رشادت و ایثار دفاع مقدس ذکر کرد و گفت: باغ موزه کرمانشاه با توجه به رشادت و درگیری مستقیم این استان در دفاع مقدس باید خیلی زودتر از این‌ها شروع می‌شد.

استاندار کرمانشاه از سردار مرادعلی محمدی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه به خاطر پیگیری آن در این پروژه تقدیر کرد.

معاون هماهنگی هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: باغ موزه دفاع مقدس در محور گردشگری بیستون - کرمانشاه و در کنار بزرگراه کربلا احداث می‌شود که در موقعیت گردشگری تفریحی و مذهبی است.

مهراد سالاری با بیان اینکه مشاور طرح و نقشه این پروژه مهم آماده است، افزود: منابع اعتباری این پروژه از محل اعتبارات سال ۹۹ تامین می‌شود.

سالاری گفت: شهرداری کرمانشاه خاک برداری، محوطه سازی، دیوار و صدور مجوز. شرکت‌های برق، گاز، آب منطقه‌ای (حفاری چاه) شرکت آب و فاضلاب، مخابرات هر کدام به صورت مجانی و رایگان ارایه خدمت می‌کنند.

او گفت: نیرو‌های مسلح استان اعم از سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و قرارگاه نجف هم در این پروژه مسوولیت مشخصی برای تجهیز کارگاه ها، تامین ماشین آلات، نیرو‌های متخصص فنی مهندسی، نگهبانی، تامین مصالح ساختمانی، بارگیری و ... بر عهده گرفته اند.

سالاری گفت: بنیاد مسکن تامین مصالح ساختمانی، استانداری ۲ هزار تن سیمان، صنعت و معدن تجارت تامین ۲ هزار تن آهن آلات ارزان قیمت، اداره منابع طبیعی تامین گل و گیاه و درختان محوطه را عهده دار شده اند.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.