سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همایش عفاف و حجاب در شرکت توزیع برق اهواز برگزار شد

به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب (س)، همایش عفاف و حجاب با هدف تکریم بانوان محجبه و با محوریت اخلاق مداری و خانواده سالم در شرکت توزیع برق نیروی اهواز برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، همایش عفاف و حجاب با استقبال پرشور بانوان شاغل شرکت توزیع نیروی برق اهواز در سالن همایش‌های این شرکت برگزار شد.

در این همایش، ابتدا مهدوی کارشناس حوزه بانوان و خانواده، در خصوص توسعه و ترویج فرهنگ متعالی عفاف و حجاب با محوریت اخلاق مداری و خانواده سالم به ایراد سخن پرداخت.

او به تاریخچه حجاب اشاره کرد و با بیان اینکه پس از ورود اسلام به ایران، حجاب با تأثیرپذیری از فرهنگ غنی اسلام شکوه بیشتری یافت، افزود: حوزه عفاف و حجاب صرفا محدود به پوشش نیست و رفتار و گفتار افراد را نیز در برمی گیرد.

مهدوی با تاکید بر اهمیت و نقش کلیدی و حساس بانوان در ترویج و فرهنگسازی موضوع عفاف و حجاب، بیان داشت: مطالعه و تحقیق به انتخاب نوع پوشش بانوان و انتخاب نوع لباس آن‌ها کمک می‌کند و می‌توانند براساس علم، آگاهی و اشراف کامل به این مساله بپردازند.

کارشناس حوزه بانوان و خانواده با اشاره به اهمیت روابط متقابل بین اعضای خانواده اظهار کرد: روابط مناسب میان والدین و فرزندان و همچنین زوجین، می‌تواند به شکل گیری یک خانواده اخلاق مدار اسلامی و مستحکم که زیربنای شکل گیری یک جامعه سالم و پویا نیز هست، کمک کند.

حجاب و عفاف ۲ عامل بازدارنده آسیب‌های اجتماعی

او به تفاوت‌های میان حجاب و عفاف اشاره کرد و ادامه داد: حجاب پوشش بیرونى است، اما عفت علاوه بر پوشش بیرونى، شامل پوشش درونى نیز هست و باید توجه داشت که هر دو مکمل یکدیگر هستند.

مهدوی با بیان اینکه حجاب می‌تواند ریایى، تحمیلى، ظاهرى یا غیر اختیارى باشد، افزود: عفت، یک خصلت و ارزش اختیارى است و عفت نمودهاى مختلفى از جمله عفت در نگاه، عفت در کلام، عفت در رفتار را دارد.

کارشناس حوزه بانوان و خانواده تصریح کرد: براى داشتن یک جامعه سالم باید به دنبال عفت عمومى فارغ از زن و مرد باشیم تا حجاب آگاهانه گسترش یابد.

او حجاب و عفاف را ۲ عامل بازدارنده آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: حجاب یک بازدارنده بیرونی و عفاف عامل بازدارنده درونی است که اغلب نتیجه و نمود آن بیرونی و ظاهری بوده و برای داشتن یک جامعه سالم، به هر دو مقوله در کنار هم و به صورت موازی با هم نیاز است.

در پایان مراسم از برگزیدگان حجاب و عفاف و همچنین از بانوانی که وظیفه پرستاری از یک بیمار خاص و صعب العلاج را در منزل بر عهده دارند، تجلیل شد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.