سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری دوره آموزشی کار با رایانه ویژه دانش‌آموزان دارای آسیب بینایی در کردستان

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی کاربا رایانه در راستای ارتقای مهارت‌های ذهنی وجسمی دانش آموزان دارای آسیب بینایی استان (کم بینا و نابینا) خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبرگفت: دوره آموزشی کار با رایانه ویژه دانش‌آموزان دارای آسیب بینایی از اول دی در آموزش و پرورش استثنایی این استان آغاز شده و تا ۳۰ بهمن نیز ادامه دارد.

وی افزود: این دوره‌های آموزشی در راستای تحقق اهداف علمی و آموزشی و با توجه به پیشرفت‌های ویژه نابینایان در زمینه کار با رایانه و پوشش نیاز‌های نرم افزاری مورد نیاز آنان برگزار می‌شود.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان یادآور شد: ۱۰۱ دانش آموز دارای آسیب بینایی خفیف تا شدید تحت پوشش آموزش وپروش تلفیقی فراگیر در دوره‌های تحصیلی ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوم مدارس عادی و ۱۲ دانش آموز مشغول به تحصیل در دوره ابتدایی مدارس با نیاز‌های ویژه استان می‌توانند با شرکت در این کلاس‌ها، مهارت‌های لازم را کسب کنند.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش استثنایی کردستان این اداره با بهره‌گیری از تجهیزات بروز از جمله نرم افزار تخصصی تبدیل متن به صدا و همچنین تجهیزات کمک آموزشی خاص آماده مهارت آموزی در زمینه آشنایی نابینایان و کم بینایان با رایانه است.

رنجبر با بیان اینکه کار با رایانه بوسیله تسلط کامل بر صفحه کلید مخصوص موجب می‌شود نابینایان مانند کاربران عادی نیاز‌های خود را برطرف کنند، گفت: این قشر از جامعه دارای استعداد‌ها و توانمندی‌های بسیاری هستند که باید برای شکوفایی آن تلاش کرد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.