رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از برگزاری امتحانات دی ماه در ۸۸ مدرسه ومرکز مستقل وضمیمه با نیازویژه در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: بیش از ۸ هزار و ۳۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه در مدارس استثنایی وعادی در امتحانات دیماه شرکت می‌کنند.

او افزود: دانش آموزان با نیاز ویژه دارای آسیب بینایی، شنوایی، معلول جسمی – حرکتی، چندمعلولیتی، نیاز ویژه ذهنی وطیف اُتیسم در ۸۸ مدرسه مستقل وضمیمه استثنایی ودانش آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری و دیرآموز در مدارس عادی در کنار همسالان در امتحانات دیماه شرکت می‌کنند.

رنجبر با بیان اینکه ۱۳۷۱ نفردانش آموز در مدارس ومراکز با نیاز‌های ویژه به تحصیل می‌پردازند، بیان کرد: ۴۸۵ نفردانش آموز تحت پوشش آموزش تلفیقی - فراگیر در مقاطع مختلف تحصیلی، بیش از ۴۷۰۰ نفردانش آموز دیرآموز در پایه‌های اول تا سوم و ۱۸۰۰ نفردانش آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری درپایه‌های اول تا ششم دوره ابتدایی مدارس عادی ازخدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی آموزش وپرورش با نیاز‌های ویژه استان استفاده می‌کنند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان ادامه داد: ایجاد آینده خوب برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه با برنامه ریزی وپیش بینی نیاز‌های آینده آن‌ها شروع می‌شود و چنین هدفی مستلزم توجه به سطح متفاوت نیاز‌ها، توانایی‌ها واستعداد‌های بالقوه آنان می‌باشد.

او گفت: در ایام امتحانات با بکار بردن کلمات مثبت و تشویقی باید به دانش آموزان روحیه داد، زیرا این رفتار موجب می‌شود آنان آرامش خاطر داشته باشند و یادآوری مطالب درسی در جلسه امتحان برایشان راحت‌تر صورت می‌گیرد.

رنجبر با بیان اینکه در نحوه برگزاری امتحانات، به معلولیت دانش آموزان توجه ویژه‌ای شده است، اظهارکرد: برنامه برگزاری امتحانات آن دسته از دانش آموزان با نیاز‌های ویژه که کتاب‌های دانش آموزان عادی را می‌خوانند، مطابق با برنامه امتحانی دانش آموزان عادی است.

اوگفت: امتحانات درسی نه تنها از نظر آموزشی موضوعی مهم به شمار می‌رود، بلکه از جنبه‌های دیگری نیز اهمیت دارد. امتحانات دانش آموزان هر یک از خانواده‌ها را به اندازه‌های متفاوتی تحت تأثیر قرار می‌دهد و گاه حتی به عنوان مهمترین سوژه خانواده در می‌آید. بررسی موضوع امتحانات و ابعاد آن کار ساده‌ای نیست و متغیر‌های متعددی را در این باره بویژه درباره دانش آموزان استثنایی می‌توان مد نظر قرار داد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار